torsdag 26 november 2009

GREAT, JUST GREAT

1 kommentar:

Inger sa...

Torbjörn,
Du frågade om jobbet. Jo, det är en bra plats jag jobbar på nu. Jag kallas Program Assistant, vilket betyder att jag gör jobb åt alla managers. Inget stress, bara trevliga arbetskompisar, och OK betalt (plus en sjukförsäkring genom firman).
Kontoret ligger i ett gammalt fint tegelstenshus med fin utsikt ut över Belligham Bay. Byggnaden sägs ha ett spöke. The Green Lady har setts i byggnaden av en del folk.
Byggnaden är ifrån 1890 och hade bl. a.The Green Lady's doktors klinik på övre våningen. The Green Lady dog i barnsäng.
På översta våningen ligger det också en frisörsalong som för länge sedan var en saloon. President Taft och Mark Twain har varit inom den då de besökte Bellingham.
Det tog mig åtta månader att hitta ett jobb. Över
10 % arbetslöshet här nu. Mycket svårt att hitta jobb, isynnerhet om man har ett par rynkor i ansiktet. Jag fick mitt jobb genom att jag blev bekannt med en som kände ägarinnan av den firma jag jobbar för.

Vi har nyss firat Thanksgiving här och nu är reklamhetsen på för fullt för att få oss att ta del i köphysterin inför julen. Affärsägarna är rädda för att folk i denna ostadiga ekonomi inte kommer att slänga ut sina pengar som vanligt. Vi är inte längre medborgare utan vi är konsumenter.
Jesus tappas helt bort i blandningen, Kommer antagligen att trampas ned som den stackars damen som dödades i en Walmart förra året, då dörrarna öppnades till affären och alla trängdes för att komma först till skräpet.