onsdag 2 december 2009

HELENA, Queen of Mjölby, frågar försynt vem jag vill se istället för tönt-Luuk i På spåret. Vet inte. Finns inga bra programledare längre, och mig har ingen frågat. Finns inga bra tv-program överhuvudtaget. Redan nu ett jävla tjat om D-artisterna i nästa års Melodifestival, och som lök på bogsvinet meddelades i förmiddags vilka som ska vara med i Let´s dance. Gudrun Schyman och en hoper E-kändisar. Tillåt mig vomera.

I EFTERMIDDAG drar jag till Ljungsbro och PRO. I kväll presenterar jag Gerda AnttiJohannas café i Yxefall. På fredag blir det lattjolajban--lucköppning på Correns redaktion i Åtvidaberg. Jag och Priscilla i skyltfönstret. Jag utgår från att tv är på plats. SVT, TV4 och Kanal 5 alltså.

BYTTE TILL vinterskor igår kväll. På bilen alltså. Ska skjutsa Gerda, och hon är klok kvinna och kräver vinterdäck.

MAUD OLOFSSON ser idag ut som en bäver som tappat bort allt hon äger. Hon är inte glad förrän Saab Automobile är sålt och biljobbarna börjar tillverka vindsnurror.

SNART PREMIÄR för Göta Kanal 3, eller om det är 4. Rolf har hursomhelst fullt upp. Tänk på det när kollar movien, att utan Skatteverks-Rolf -- ivrigaste kommentatorn på den här bloggen --- blir det ingen kanalfilm. Göta Anal --- proppen gick ur.

FREDAGSFRÅGAN klar i huvet. I förmiddag ringde Boije Stéen från Mjölby och erbjöd sig att skänka en plåtskylt som pris. Elvis! Gissa om Tobbe tackade ja.

6 kommentarer:

KronofogdeRolf sa...

Om Gudrun S ska vara med i Let´s dance, kanske bandet kan göra ett snyggt arr av Uggla´s "Jag dansar aldrig nykter och kör med undanflykter" till henne med partner.
15 december är det premiärvisning
på GK 3 på Royal i Motala. Bara inbjudna och alla skådisar. Sen ska vi äta, dricka och svänga våra lurviga på Harry´s i Motala.
Jag vet inte vad Göta hade för propp i analen, men den lär vara lummig och sval, om man ska tro texten från Cool Candy´s tid.
Återkommer med en rapport efter visningen. Efter 11 december får jag friplåtar till filmen, som sagt och jag ska då fylla på Tobbe´s
vinsthög till kommande fredagsfråga. Ikväll ska jag knåpa på en ny V75 rad till lördag och gamla Hanna Nordgrens affär, numera Bengans spelhörna. Jag får göra deras andelstrav nån gång ibland. Stalltips mottages tacksamt. Det hängde hästkött på vägga, det va så färskt så de gnägga.
Ingen julkonsert i Pingstkyrkan på Kungsgatan i år, som vi varit på i flera år 2:e advent, tråkigt. Ingen orkar hålla på år efter år med gratis entré och kollekten går väl till annat, kan man tro.
En församlingsbo frågade prästen vad kollekten gick till?
-Jo sa prästen, vi slänger upp den i luften och det Gud tar, får han behålla och resten delar vi upp.
På lördag em är det i alla fall jassjam på Orient 16-20.00. Kanske går ner och sliter på skinnet lite.

Rolf sa...

Fick idag med posten en inbjudan till och filmen GK3. Biograf Saga i Sthlm den 21 dec. med efterföljande fest på Café Opera.
Vet i faan om jag inte åker dit också.
Inbjudan är personlig, annars hade jag tankar på att ge den till Tobbe för ev.utlottning i FF.
Jag ska kolla upp det hela och återkommer med besked. Man kanske kan skicka "brorsan" eller någon annan i "släkten". Det är väl ingen som kollar på plats, om man har inbjudan i näven och champagne i den andra. Ewa Röse får en å ryse. Jag kanske åker själv till Sthlm, vem vet? Hälften så dyrt och dubbelt så roligt.

Monica sa...

Kronofogde Rolf Åke!
Åk inte ensam till huvudstan det kan bli hälften så roligt och dubbelt så dyrt.

Torbjörn sa...

Ewa Röse!!! KLart att Kronofogde-Rolf ska resa. Resning i målet? Biljetter blir prima priser, le grande tack. Brorsan är biomaskinist i Motala och visar premiärfilmen (se till att få Xtra mycket jordnötter, Rolf, nej, popcorn är det ju för helvete.

kusin vitamin sa...

Lycka till med lucköppningen hemma i mitt kära Åtvidaberg. Vrid upp volymen på Elvislåtarna på högsta nivån, så jag hör ända till Vetlanda.
Hälsa Åtvidsgänget på söndag.
Där ville jag vara oxå men Adventsgtj väntar långt ute på landet!!!
Kram från kusin vitamin christina.

Rolf sa...

Biopremiär med förfriskningar, bland alla skådisar och kändisar och sen gratis dryck o mat på café Opera! Det händer inte varje vecka.
Dessutom har jag gjort en del reklamjobb till Frimis/Scandic, så även hotellet kostar nada.
Klart jag tar med frun Monica.
Såg en bild på Ewa R med fästman och det verkar vara en riktig hippie, så hon får vara ifred för tillfället. Jag kanske tar min chans när GK4, kommer till världen.
Biomaskinist!!! Är det inte bara att trycka on på DVD:n?
Då kan väl även du Tobbe, mygla in dig den 15:e, så ska jag bjuda på både nötter o popcorn.