lördag 9 januari 2010

ÅRET RUNT, DECENNIUM EFTER DECENNIUM, FIRAR ARBETARKLASSEN ELVIS

17 kommentarer:

Rolf sa...

Elvis..Elvis, men är det Torgny Melins som är husband i Let´s dance?

Torbjörn sa...

Let´s dance???? Det är en singel med Chris Montez från (tror jag) 1962 och där spelar INTE Torgny Melins.

Rolf sa...

Vilken tur för Chris Montez(1962)
Söker ett årtal;
Signe´s son Helge föds och blir murare, innan politiken tar över.
Mamman hade nog ett vänsterprassel.
976 meter var ett fall att räkna med. Greta Garbo drog sitt armbandsur, när Olsson kasta spjut.
7,5 gör att 25 000 dör och några var nog med i AA och 20 år efteråt spelade systembolagets personal monopol på rasterna. Klockrent skulle man kunna säga om både frågan och svaret.

Rolf sa...

Sjötunga Walewska sköljde vi just ner med en Chablis Premier Cru. Smälte som smör i mun. dags att få bort resterna efter gårdagens chokladprovning, som var en riktig höjdare och en underbar italiensk buffé efteråt. Bishop Arms var fullsatt och på The Clomp satt vi i en stor klump och drack skump, även Irish coffee med lite sump och dansade en liten stump bump, så idag fick vi ge hjärtat en extra pump, så det var ingen slump att vi luktade lump i våra gump.

Agneta sa...

1905. GG:s armbandsur stratade då.

Rolf sa...

Kul Agneta att jag har en ny tävlande. Stratade, menar du startade? Armbandsur fanns inte 1905. Try again

Monica sa...

Välkommen Agneta det är roligt med en medtävlare
Jag säger ÅR 1935
Lars Helge Werner
Jordbävning i Quetta mm.
Dagens program är ett besök hos gamla svärmor, dans i Folkungaskolan (ej till Torgny Melins, tyvärr)
Men det får duga med SoS = Stickan och Stefan två glada killar från Skaratrakten och sedan BingoLotto hos grannen.

Rolf sa...

Helt rätt Monica och lycka till med dansen och bingon.
Själv ska jag åka till Ikea o Jysk och inhandla lite nya prylar till det nya hemmet. Man får se hur många skruvar och andra bitar som saknas.

Silve Pyrsele sa...

Nu har Elvis fått sitt.
Lite nytt tack!

Rolf sa...

PS..långt senare, TM spelar inte nu heller.

Pekka sa...

Bra Silve. Har du inga roliga minnen från finska vinterkriget att berätta?

Silve o Pekka sa...

När jag kom hem från vinterkriget, satte jag på tanten, det första jag gjorde.
-Vad gjorde du sen då?
-Tog av mig skidorna.

Knut Felix sa...

Insnöad?

Joseph Levitch sa...

Lite humor för fisförnäma.
Vad heter Rysslands snabbaste korvstoppare?
-Korv-ba-tjoff.
Jag tror att drottning Silvia svettas med kungen....han är ju överhet.
En elektriker ställde upp i en simhoppstävling..han gjorde 220 volt.
Nu ska vi se sa den blinde och tog sin yxa och såg.
Till sist en tisdagsfråga(2) Vilka var Marion Michael Morrison och
Archibald Alec Leach?

Monica sa...

SVAR: John Wayne och Gary Grant.
Usch, jag känner mig lite rimfrostig, bara + 18-19 grader här inne, och inte funkade musen heller(den är sladdlös) Men det blev OK bara jag bytte ut batterierna.

Barn om djur:
Det är de kor som springer omkring mest och skakar på sina juver som gör yoghurt.

Barn om yrken:
En barnmorskas jobb är att ta emot babyn så den inte faller pladask i golvet.

Barn om livets ursprung:
Om fröet från pappan inte träffar mammans ägg blir det bara en vanlig omelett av det.

Barn om mor-och farföräldrar:
Farmor tycker inte om att sola topless. Det är nog för att hennes toppar blivit lite lösaktiga.

Rolf sa...

Helt rätt igen Monica och väldigt roliga klipp från dig. Fortsätt gärna så.
Vi har ätit omelett ikväll- faan vet vad man stoppat i mun, sa flickan och......fritt för fantasin,kom på nåt, så kanske du skapar några bevingade ord.
Kungen är helt mållös verkar det.
Är han överhet kanske!
TV4 fakta 21.15 ibland alla flyttkartonger.

Rolf sa...

På tal om onödigt vetande, så kan man undra hur många gånger man kommer av sig, när man räknar
25 216 fjädrar på en sångsvan.
Mer viktig info; I USA är det förbjudet att knuffa ut en älg från ett flygplan i Alaska. Vad skönt att få svar på det. Jag har länge undrat om det var tillåtet.
I Kalifornien måste du ha jaktlicens för att ladda en råttfälla.
Det är bara en bok, som har tryckts i flera ex än bibeln....
IKEA katalogen.
Till sist...sköldpaddor andas genom rumpan, men det vet jag förresten flera som gör.
Så var det den gamla damen som trodde att elefanter repa gräs med svansen och stoppa in det i......
Är ledig idag, flyttbestyr, så det är bärtider i Valla.