måndag 30 augusti 2010

UTSIKT från Presleydentens Ford Fairlane 500. 289-motorn mullrar maffigt majestätiskt. Mycket pensionärer idag, först hos PRO i Ekholmen, trevligt gäng, sen vidare till caféet för att babbla om Yxefall och Kisa på Johannas café inför en Vikingbusslast Saab-pensionärer från Linköping. Monica, som dansar mer än en sommar, hade tydligen missat utflykten. Men det finns förstås flera olika föreningar med före detta Saabare.
HOPPAS FÖRRESTEN det löser sig med Jas 39 Gripen --- landar inte en större exportorder snart ser det dystert ut.
NYA VALLÖFTEN. Räcker med att vara borta några timmar från nyhetsbruset för att fatta att man missat några nya löften. "Om ekonomin tillåter, "ambitioner" på längre sikt. På tisdag kommer de rödgrönas valmanifest, då kanske horisonten ljusnar något.
INGEN har kommenterat min läsning av Irving Stones Han som älskade livet. Ingen mer än Presleydenten som läst den? Vad är det här för illitterat analfabetblogg!!!!!
ROLF har börjat packa inför Turkietäventyret. I Turkiet finns det många byar, men åtminstone en stad. Som Rolf säger när han är på plats och har packat upp tandborsten: Turk men i stan. (Obs skitkul!!!)
I MORRN kväll: Leder skoldebatt i Motala. Varför åtar jag mig allt sånt här? Och onsdag politisk debatt i Horn. Från och med årsskiftet 2010/2011 lägger jag av dylika uppdrag. För gammal.
Good night sweethearts goodnight.

9 kommentarer:

Rolf sa...

Jag har läst Irving Stones bok om
Van Gogh, men bara med ett öra/öga.
Det var intressant läsning i alla fall. Jag har hans solrostavla hängandes hemma.(org ca 50 milj.)
Polska konstnärsstudenter som målar av kända verk, oerhört bra.
Sök på www.capricorn.se. Går knappt att skilja från org.
Van Gogh målade själv av andra konstnärers verk, så dä så!

Monica sa...

Jaa du Tobbe, jag är medlem i Saab ARBETARNAS pensionärsklubb men det finns säkert klubbar för tjänstemän också. Jag hoppas att det var dom som var på Södergården.
Så måste jag erkänna att jag är icke vetenskapligt bildad, jag var tvungen att kolla på nätet vad illitterat betydde. Och jag har inget läst av Robert Stone men när jag tittade i våra bokhyllor så hittade jag "Flagga för soluppgången" av just Robert Stone. Den köpte jag 1986 men boken är fortfarande oläst.
I kväll är sista dansen för i år i Gamla Linköping, tråkigt!!

Rolf sa...

Flagga för soluppgången, låter som ett valspråk.
Det var väl Irving Stone Tobbe menade och inte Robert.
Du får flagga för att dom drar ner rullgardin i G:a Lkpg ikväll, när kvällens sista dans tonar ut.
Nu kan du gå på Saab´s pensionärsklubb i stället. Dansar dom aldrig där då? Saab valsar ju runt i pressen i alla fall med mutbrott och bestickningar till höger och vänster, du får snoa dig på till mötena i fortsättningen.
Har du funderat på mina MF:or?
Spelar du inte poker och hur många fot behövs för att dansa osv....

Monica sa...

Visst Rolf så var det Irving Stone, jag ville bara se om det var någon som reagerade. Men Irving och Robert kanske är släkt. Jag har inte haft tid med dina MF, jag har sålt svampfärgat garn på Tradera så jag har haft jobb med att skriva vinnarmail och att packa. Det gäller att dryga ut pensionen.

Rolf sa...

Vinnarmail? packa? förstår nada!

Monica sa...

Rolf! Jag HAR funderat på dina MF:or
Fel svar finns på "Postad kl 22:44 den 30 aug 2010"
Jag fattade inte så varst mycke, jag har så små händer

monica sa...

Fel av MIG, svaret på MF finns på Postad kl 12:00 den 30 aug 2010.

Monica sa...

Vinnarmail = Skicka ett trevligt mail till köparen och meddela vad summan blir inkl. frakt/porto med olika fraktsätt som Posten/Schenker /DHL och tala om vilket konto som betalning ska sättas in på.
Packa = stuva, stuva ner, stoppa ned, fylla tätt, proppa; paketera pressa ihop, sammanpressa, trycka ihop, lägga tätt ihop; stapla, trava, bunta.

Anonym sa...

Mona Sahlin citerade jämlikhetspolitikens portalparagraf: "Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov."

Detta är väl kommunismens grundtes eller?