torsdag 16 september 2010

JAHA. Torsdag kväll. Frugan fyller år. Har nyss hämtat blommor. Ska uppvakta med dom plus hennes favvoparfym Poison nånting (DYR), dubbel-cd (COUNTRY) plus Aftonbladet från september 1945, månaden och året då hon föddes av Alice Bergh, hustru till Allan Bergh, Vartöfta, Falköping.
I övrigt knallar det på. Vädret är värdelöst och Federley har lämnat sjukhuset. Knäckt näsa och sparkar ska ingen behöva råka ut för. Varför Federley får så mycket mer uppmärksamhet när han överfalls än när en representant för Sverigedemokraterna råkar ut för samma öde förstår jag inte.
ÅFF -- så jävla kul att de besegrade Djurgårn i går. Jag ska se sista matchen mot AIK, på Kopparvallen första söndan i november.
TRODDE ETT tag att det ljusnade för de rödgröna, men nu vete fan. Det är så lätt att glömma att många i gruppen yrkesarbetande i åldrarna 30-50 år är så ideologiskt renrakade å fixerade vid den egna ekonomin at den inte orkar och vill annat än att stirra ner i sin egen navel. Å där står det skattesänkning, skattesänkning, skattesänkning.
NU UNDRAR frugan var jag håller hus. Drar till med att jag var tvungen att rycka ut på ett viktigt jobb. Nä. det går hon inte på. En tokfan till journalist som röstade på hallelujaalliansen 2006 och stirrat sig blind på den sänkta inkomstskatten --- "jag har vunnit 1 800 kronor i månaden tack vare Reinfeldt" --- beklagade sig häromdan över att "barngrupperna är så stora i förskolan där min dotter går". Dax att vakna upp å fatta sammanhnagen, sa jag skadeglatt.
FREDAGSFRÅGAN --- här under --- så enkel att tillåmä en före detta statsminister skulle klara´n.

2 kommentarer:

Inger sa...

Har sett partiledarna i slutdebatten ikväll.Kan konstatera att Maria Wetterstrand inte älskar Maudan,att Ohly var rejäl och hade slips!!!!,att Mona behöver en annan frissa(det var bättre med spretfrisyren),att Reinfeldt har gått upp i vikt,att Kristusdemonen,förlåt Kristdemokraten menar jag,bluffar så att han har svårt att se seriös ut.
Och varför ser Olofsonskan ut som om någon,eller något,luktar förfärligt illa?
Hon kanske inte har ordentligt på fötterna,så tåfisen bryter igenom.

Nu håller jag tummarna, så dom blir blå när jag åker till Rhodos(röda förstås)och kommer hem till, förhoppningsvis, ett rödgrönt Sverige.
Lev väl,rösta rätt,tänk positivt.

bibbi vitamin sa...

Jag förstår Ingvor, ang parfymen, man kan väl inte hjälpa om man har exklusiv smak, det har jag också...