lördag 10 juli 2010

SELMA tar ett bad och svalkar sig i sommarhettan. Att det är så kul att vara barnvakt..... Presleydenten bytte blöjor också, och takterna sitter i. Enda kruxet var att jag höll på att leta mig fördärvad efter snibbar till blöjan. Till sist vaknade Frugan upp ur dvalan och förklarade att snibbar existerar inte längre. Jaja.
VÄRMEN SÖKER.... Slit å släp. Hade planerat för en springtur på kvällen. Men först skulle jag ta igen mig en stund på soffan framför teven. Då var klockan kvart över sju. Först framåt halv tie reste jag mig ur soffan. Springturen brann inne.
SKA INSTALLERA en biltvätt vid Johannas Café. Norsk biltvätt: Johanna står med vattenslangen medan bilisterna kör fram och tillbaka.
ROLF och hans donna har besökt Hemköp å snubblat över en läcker ost. Finns det kvar av osten ska jag hamstra åt dom.

7 kommentarer:

USA Inger sa...

Ser härligt ut att sitta i vatten! Vi har 32 grader Celcius i Bellingham nu och det är vi inte vana vid. Vi anser att en hyfsad sommar är då tempen står på 20 grader Celcius.

Min chef tycker man inte borde jobba på fredagseftermidagarna ifall det är fint sommarväder. Jag får gå hem mitt på dagen, men hon betalar mig för en hel dag.

Det var varmt i natt och alla våra fönster på övervåningen var öppna. Vaknade upp vid tvåtiden på morgonen av konstiga ljud från skogen bakom vårt hus. Har ingen aning vad det var för slags djur.
Ville inte kolla heller.

Min son i Los Angeles sa att det är varmare här i Washington än det var nede i California! Något stämmer inte.

EIVOR LÖNN sa...

Hej Inger, du har samma temperaturer som vi här upp i Norden. Roligt att höra att du har en bra chef, såna skulle behövas fler av. I dag blir det 30 grader och snart kommer nog åskan.

Rolf sa...

Tack snälla Tobbe. Köp gärna en ost själv och lägg på köttet i grillen efter sista vändningen...en rysare om man gillar svampinjoner.

Rolf sa...

Tobbe, jag har hört att det pratas mycket skit i stallet.
-Ja där ryktas det alltid.
Nu vet man vem som dödade Olof Palme.
Det står på hans gravsten - Sköts av kyrkorådet.
Vad är det för likhet mellan Jonas Gardell och Yasser Araffat?
Båda vill ha Mark i Gasaremsan.
Min hund var inte med på hundkapplöpningen idag
-Jasså varför inte då?
-Den löper.
Vem är det mest synd om i skogen?
Myrstackarna.
Har du hört att brännvinet ska gå upp 30%?
-Det gör inget, jag har alltid tyckt att det är för svagt.
Vilken ryss hade namnsdag för ett dygn sen?
Igor.
Varför är det svårt att sätta astronauter i fängelse?
Jo dom har rymdräkt.
Du kör vingligt
-Jag har tagit några glas vin.
-Inte undra på att det vinglas.
Vilket instrument är varmast?
BASTUban.
Vilket är det kriminellaste bäret?
Hjortrånet.
Vet Ni varför hajar är så kloka?
Dom har gått i high school.
Till sist. Vad får du för svar om du knackar på en dörr i Litauen?
-Vad Villnius?

Rolf sa...

Frugan i Linghem/Himnabadet med barnbarn. Jag åker i flera affärer och letar efter osten Bavaria mini brie med vilda svampinjoner. Är man galen eller? Inte en träff.
Mitt hopp står till Tobbe och metropolen Kisa.
Var f-n får man tag i curryketchup?
Ingen träff där heller. Lär finnas på Dagab, för dom som får handla där, men varför inte i handeln??
Den mest kända sorten är tysk, men inte ens Lidl kan skaka fram en flaska. Kan nån av Er?

Rolf sa...

Det är inte lätt att va´ fet i hetta.
Ja sa väl rätt nu?
Jag lyssnar på Spotify(vilken höjdare) och då blir det Blood sweat and beers. En oslagbar kombination i värmen. Try it.
2 månaders arbete väntar fr o m i morgon, innan Turkiet hägrar i 14 dgr.
-Har du hört att det är 40 grader i skugga?
Näe, men vad har du i skuggan att göra?

Rolf sa...

Det är inte lätt att va´ fet i hetta.
Ja sa väl rätt nu?
Jag lyssnar på Spotify(vilken höjdare) och då blir det Blood sweat and beers. En oslagbar kombination i värmen. Try it.
2 månaders arbete väntar fr o m i morgon, innan Turkiet hägrar i 14 dgr.
-Har du hört att det är 40 grader i skugga?
Näe, men vad har du i skuggan att göra?