måndag 13 april 2009

ANDERS BLOM i Skänninge servar med bilder från Motala. Som den på Olds 58an här, ännu ett vrålfagert vårtecken. Anders blogg har adressen http://duckflower.blogg.se/
PAOLA SVENSSONS hemsida tipsar jag om allt emellanåt. Anders Flower nämner bland annat att Paol vunnit ännu en fototävling. Grattis, Paola -- www.paola.svensson.dinstudio.se
ANNARS? Tackar som frågar. Varit uppe hos Frugan två gånger i dag, i hennes rum på korttidsboendet här i Kisa. Hon ska vara sängliggande i minst två veckor efter operationen. I dag tog med jag min frukost och käkade hos Frugan. De dar jag knegar i Kisa kan jag ta med lunch å äta samtdigt med Frugan.
REV NER det återuppbyggda skatboet i eftermiddag. Kampen hårdnar, jag beundrar de svartglänsande skatorna.
AV ROLF -- den allestädes närvarande -- köpte jag en en samling singlar och EP-skivor för ett tag sen. I helgen fick jag äntligen arslet ur vagnen och sorterade skivorna. Till dom skivor jag inte tänker infoga i min samling hör några besynnerliga reklamskivor --- MEN: de låg i såna där marmorvita pappomslag som fungerade som extraomslag till EPskivorna på den gamla goda tiden. Såna är svårt att komma över så jag fogade dom raskt till dom av mina Elvis-EP som saknar det vita inneromslaget. Tack, Rolf!
ROLF är förresten inblandad i långfilmen Göta kanal 3. Blir det en fyra får Roffe se till så att vi som befolkar den här bloggen slinker med som statister. Vilket gäng!!!!!

5 kommentarer:

Rolf sa...

Kul att grejerna kommer till användning, även omslagen.
Den nya filmen heter GK3 kanalkungens hemlighet.
GK4 Tobbe- bloggkungens hemlighet,eller Bloggarna som loggar. Jag ska ha det i åtanke, för dom planerar både en 4 och 5:a.
Filmteamet ska vara en vecka i Lkpg och då ska Magnus H alias Peter Black förhoppningsvis besöka min arbetsplats och inandas den rätta fogdeandan.
Fogden blir blåst på pengarna i den här filmen och då kanske man skulle kunna spela Black is black med Los Bravos från 1966 som soundtrack.

Inger sa...

Torbjörn,
Letade efter Dennis Lehane boken du tidigare talade om på biblioteket hos mig, men de hade bara hans deckare. Vad är den engelska titeln på "Ett land i gryningen"? Det brukar väl stå i början av boken.

Anders Blom sa...

Tanspriddheten har sitt pris, skrev 2008 på alla bilderna så det blev till att sitta och ändra datumet på alla 154.

Alla bilder från Motala går nu att hitta här:

http://duckflower.blogg.se/2009/april/154-bilder-fran-marknaden-i-motala-2009-04-13.html

/AB

Torbjörn sa...

INGER --- boken heter The Given Day på engelska. Den publicerades i september 2008. Handlingen utspelar sig mestadels i Boston och kulminerar med den stora polisstrejken där 1919. Läs den, ska bli intressant att se vad du tycker om den. Enligt flera svenska kritiker är den svenska översättningen inte mycket att hänga i julgranen. Om det stämmer vinner du på att läsa den i original. Hoppas du finner den och kan börja läsa direkt.

Rolf sa...

Ni bilburen ungdom fd, blir nostalgiska av gamla bilar.
Med jag, som en fd musiker blev väldigt nostalgisk häromdagen. Jag var inne på musikaffären JAM på Storgatan och köpte en liten Vox förstärkare på 5W. Precis samma front som på dom gamla gitarr och basförst. Den hade hur mycket effekter som helst och kostade bara 1 000,- kanonbilligt. Jag använder den till sången på min hemkaraoke och skivorna i hembio anläggningen. Karaoke är japanska och betyder "tom orkester".
På min tid hände det ibland att det var full orkester, då menar jag inte antalet medlemmar, utan närmare tillståndet.