söndag 5 april 2009

IF METALLS medlemmar drabbas skoningslöst hårt av arbetslösheten. Kommunals medlemmar står på tur. Arbetslösheten ökar i alla LO-förbund. A-kassan är inte längre en pålitlig omställningsförsäkring, den har borgaralliansen förstört. Å vad sysslar Wanja Lundby Wedin och LO_ledningen med när krisen slår mot arbetarklassen? De har fullt upp med att röja upp i bonusträsket.
S RASAR I opinionsunderökningarna. Kopplingen mellan LO-öedningen och opinionsraset är självklar. Därför sprider sig oron inom Partiet. Inte många aktiva sossar och LOaktiva höll med mig när jag för snart två veckor sen menade att den logiska slutsatsen är att Wanja Lundby Wedin lämnar rollen som ordförande i LO: Nu, när partiet rasar och dess ställning vacklar, kommer de rusande och förklarar att "Wanja måste avgå som LO-ordförande".
GUD SÅ imponerad jag blir.
ANTINGEN har jag blivit på tok för gammal (60 nästa år) för att förstå saker och ting och sammanhang, eller också befolkas den så kallade arbetarrörelsens ledning i dag av folk som inte når tidigare ledare ens till anklarna. Amatörmässigheten och det ängsliga sneglandet mot tillfälliga vindar och framför allt oförmågan att ena praktik och teori och känna av vad som sägs bland fotfolket ---- suck å stön, jag har aldrig tidigare upplevt nånting liknande.

6 kommentarer:

Lennartsson sa...

Ibland slår du huvudet på spiken, som nu. Det räcker inte med att Wanja går utan Sahlin måste också bort, hon har inget stöd bland dom vanliga medlemmarna. Vem som ska komma i stället är förståss en svårare fråga. Jag minns att du skrev när Sahlin valdes at det är konstigt att ett så stort parti inte har fler kandidater att rösta på.

Tobbe-For-President sa...

Precis som jag sagt tidigare så förbrukade Mona Sahlin sitt förtroeende redan vid Tobleroneaffären.

W. Lundby - Wedin har bränt sitt nu.

Om inte sossarna får fram någon trovärdig ledning så är nästa val förlorat, undrar när de ska fatta det.

Rolf sa...

Lundby avgår, hurra!

Rockabilly Rebel sa...

sakta i backarna Rolf, hon avgår från AMF men sitter kvar i LO
Tobbe ska inte bli president han är PRESLEYDENT

Rolf sa...

Hon får nog lämna LO-kalen också, ska du se.

Torbjörn sa...

Tack, Lennartsson och Auer -- jag ska hälsa Johanna.