tisdag 15 mars 2011

BARA SÅÅÅÅÅ LÄCKER. Såg den i dag igen, länge sen sist, i Linköping, vid mackparkeringen vid Snoddas. Scania, hemmahörande i Danmark. Konstverkens Konstverk. Behövs just nu, sen HV satte sig på arslet på isen å slungades ut från slutspelskarusellen. Dags att byta tränare å in med unga, hungriga spelare till nästa säsong --- då blir det Guld (igen).
ROLF klagar över att han inte vinner i FredagsFrågan. Nåja. Flera av hans anförvanter har minsann vunnit (tack vare Rolf). Får se till att pigga upp honom med en BonusTriss framöver. Jag, å andra sidan, köper Trisslotter med jämna mellanrum. Vinner aldrig. Vem ska JAG klaga till? Reinfeldt? Olofsson?
BRA SNACK i måndags kväll på ABF med anledning av Ingemar E L Göranssons bok Arbetarrörelsens kris. Inte så mycket folk, men snacket flöt på bra, riktigt intressant.
I DAG: US-besök tillsammans med Frugan och Linn. Sen food at Mc Donald´s. Jag smaskade i mig en Big Mac & Co plus en cheeseburgare. Sen mötte vi Lastbilarnas Lastbil. Chauffören log glatt när Linn å jag fotade. I april öppnar Gracelandkopian i Danmark.
NYA RAPPORTER om det accelererande skoleländet, och den organiserade näringslivshögern fortsätter bombadera tidningarnas debattsidor med krav på "fortsatta reformer". Varför skriver de inte rakt ut vad de egentligen menar --- att de inte ger sig förrän löntagarna är helt rättslösa och underkastade arbetsköparnas diktat.
LÄST UT tjocksmockfeta boken om Kinas historia. Intressant är bara förnamnet. Fortsätter med att traggla mig igenom en amerikansk rapport om den globala fordonsindustrin. Vem som snart dominerar den? Gissa sju gånger....
LÄSER också FBIs samlade dokument om Elvis Presley. Presleydenten är snart så bildad att hjärnsubstansen sprutar ur de nytvättade örona. (Duschade efter kvällens springning.)
Good night sweethearts goodnight.......

6 kommentarer:

Rolf sa...

När tänker du berätta det rätta svaret på FF? Är det mindre viktigt eller så!
HV fick ge sig på HVet. Roligt för AIK. Tänk om det blir SAIK - AIK i finalen. Man kan ha sina favoriter, men när svenska mästarna åker ut med 0-4, blir det ändå kul på nåt vis och oväntat förstås. Kvinnor älskar den starke som faller och den veke som står.
Ser fram emot tröstlotten.

Rolf sa...

PS Janne har nog tagit sin sista whisky i Jönsqvarna DS

Rolf sa...

Inte en ledtråd till från mig, jag
loHVar.

Bettans krypin sa...

Får alla som gnäller en tröstlott, isf gnäller jag oxå::))

Monica sa...

Ja med gnäller, för jag vann inget på lotterna som jag har vunnit..........

Inger sa...

Jag gnäller också,för jag svarade fel.Dessutom hade jag aldrig kunnat
stava rätt till det namnet!