torsdag 29 april 2010

Annars? Ha´revattnåt? Ägnat de sista dagarna åt att städa Selmas, Siris och Hampus lägenhet. De flyttar till Södra Vi. Jag får nästan tjuge minuters bilresa för att hälsa på Selma i fortsättningen. Ja, de andra också förstås men Selma är Selma.
ÅFF --- lyssnade till Sportadion under kvällens städning. 1-0, 2-0. 3-0 till Åtvid. Härligt.
Å de rödgröna lovar städa upp i a-kassesmörjan om de vinner valet. Härligt. Inte nog med att avgifterna är höga och ersättningarna låg, den så kallade differentierade avgiften slår ensidigt å med brutal kraft mot jobbare i a-kassor med hög arbetslöshet.
Den kristne Mats Odells snack om Tobleronepolitik har en positiv effekt: Sosseväljare blir förbannade och sluter upp kring Sahlin.
I morrn bär det av uppåt Kvarntorp i Närke. Frugan har tjatat länge om att köpa en fiiiiiiin katt, en ragdoll, å i vintras híttade hon en. Nu är den färdig för avhämtning. Inte klokt, åka så långt för att hämta en kattjävel, men va gör man inte för husfriden. Hinner alltså inte svara på mejlsvar till FredagsFrågan.
Har du märkt att Våren kommit? Såååååååå jävla skönt.

12 kommentarer:

Inger sa...

Jag glömmer alrig när vår dotter, i mitten på 80talet,kom hem med BÖRJE.En lurvig,rödspräcklig blandning av Perser o Bondkatt,en katt som jag inte ville ha,men som jag från första stund älskade av hela mitt hjärta!När dottern flyttade ut ur boet blev det en vårdnadstvist,som slutade med att Börje fick välja var han ville bo och han valde MEJ! "Han jagade nog nåt" sa vi den dagen han hade rusat över vägen och blivit påkörd.Han ligger nedgrävd i en björkdunge,som just nu är full av vitsippor,inte alls långt härifrån. Tro mej Tobbe,du kommer att älska katten antingen du vill eller ej!

Monica sa...

Inger, vår dotter kom också hem med en liten kattunge LINUS som det var så synd om, gubben "hatade" katter men hur det var så katten fick ju stanna och när dottern flyttade, katten var ju redan min så.. han blev kvar och blev 19½ år. Det var en innekatt.
Det är självklart att Tobbe kommer att älska kattjäveln, och nu förstår jag varför frugan såg så glad ut när hon strök hans skjorta... Vägen till mannens hjärta...... går väl genom att få en liten "raggis" från Kvarntorp.

Torbjörn sa...

Den där katten kommer Tobbe att nonchalera, fattar ni vad den kostar mig i bensinpengar!!!!!!!!! Inte klokt. Oskar, labradoren, älskar att sätta på utekatterna --- han försöker iallafall --- hoppas han ger sig på ragdollen, hahahahahaha

Helena sa...

LÄS DIN MAIL !

Per Hallström sa...

Ja, risken är stor att utspelet från Mats Odell/Sven Otto Littorin om Tobleronepolitik slår tillbaka mot den borgerliga alliansregeringen. Jag är själv kristdemokrat men begriper att de här båda ministrarna har överskridit en gräns.

Inger sa...

Bensinpengar Tobbe,det är en skitsumma i sammanhanget.Har inte din fru berättat vad katten kostar?Men du kommer att smälta, som en klick smör, iallafall.Dom är såååå söta.Ska jag skaffa katt nångång igen så kan det bli en sådan.

Monica sa...

Kolla på Angel or Devils kattpojkar,
SÅ SÖÖÖÖÖÖÖTA...............

EIVOR LÖNN sa...

Kattpojkarna är verkligen söta, jag slår vad om att Tobbe snart sitter och gullar med Ingvors. Ha en trevlig helg allesammans.

Rolf sa...

Gullar med Ingvors, vad?

Monica sa...

Svar till Rolf: RAGDOLL.
Bra talat Per Hallström, och jag hoppas att den "rödgröna röran" inte svarar med med samma mynt, och att det finns ett politikerförakt, det är inte så konstigt att "vi vanliga" Svensson kanske ligger på sofflocket i stället för att rösta i våra demokratiska val, men det är inte så himla längesedan vi fick allmän rösträtt i Sverige, jag tycker att vi vara rädda om den. Jag tycker att även om man inte engagerar sig aktivt så ska man rösta när det är val, bara man röstar rätt

Rolf sa...

Ragdoll med blå ögon likt förgätmigej. Bara för att man har katt, får man inte glömma bort musen.
Köpte en karaokeanläggning idag, där man själv kan ställa in tonarten, dvs hastigheten på uppspelningen, så i morgon sjunger vi in våren tillsammans med Elvis o Sinatra och lite Tom Jones o svärmor o syster o svåger. Några parti bowling blir det också på Wiispelet. Jag har redan satt upp Maj(inte på)på almanackan. Sköna Maj välkommen till utan dygd igen

Rolf sa...

Jag känner mig strandsatt. Varför får inte jag sitta, när Strand satt?
Hoppas att Ni inte blir strandsatta i morgon med LF.
Liten klurig men lite enklare utlovas.
Ha de Ni öbor.