tisdag 20 april 2010

Helle Klein slutar som politisk chefredaktör på Aftonbladet. Hon jobbar fram till valet. Känns bra. Ännu bättre: Att LO och Schibsted utser tidningens kulturchef Åsa Linderborg till politisk chefredaktör. Då skulle jag inte missa många utgåvor av Aftonbladets ledarsida.
Får många mejl, jo faktiskt, från folk som opponerar mot min krönikas placering i Corren. I går nåddes jag av ett "riktigt" brev där avsändaren förklarade att han slutat prenumera på grund av ledarsidans utbredning på nyhetssidorna och min "förpassning" till tidningens bakre regioner. Skriv gärna till chefredaktören om sånt, mitt inflytande över dylika ting är lika med noll.
Fast några läsare har jag kvar. Alliansare hör av sig och applåderar högljutt att jag numera är "omöjlig att hitta" i Corren.
Eivor Lönn reflekterar över vad det betyder för utgången av valet att "nästan alla" tidningar står på högeralliansens sida. Eivors slutsats är nog inte helt tappad bakom en mjölkspann: Det betyder en hel del. Mängden ensidigt endimensionell propaganda ska inte underskattas.

3 kommentarer:

Inger sa...

Man borde hitta dej på sid.A.2,du är mkt. bättre än herrarna Johansson o Cromnov.Fast idag(tisdag)tycker jag att deras Ledare är bra.Men dom måste tydligen vara två,och jag förstår inte varför? Ja i vilket fall,jag hittar dej,och dina artiklar är ALLTID bra.Och du skriver ju ensam.Jag läser att du inte sett några Tussilago än.Skynda dej ut,dom är nästan överblommade!Jag har sett vitsippor och dom kommer mkt.senare än Tussilagon.Snart är det Gullvivedags och så Rolfs Bullerblomster.

Rolf sa...

Elvis has left the building...njaa nästan. Jag lämnar ner filmen till Tobbe i morgon bitti på Corren. Han får gärna ta den som pris i en kommande FF, om han vill.

Inger USA sa...

Det är mycket skrikande av högerlutande tidningar här också.
Sen ser man på vem som äger tidningarna. Här i USA är det fyra/fem stora bolag som kontrollerar informationen.
Inte undra på att man lyssnar på de kanadensiska radiostationerna då man vill veta vad som händer i världen!