tisdag 24 augusti 2010

1965 Ford Fairlane 500, komplett med rävsvans. Nytt tändningsrelä på torsdag, sen rullar vi igen, utan starthjälp av kablar. Komforten i äldre amerikanska bilar trotsar all beskrivning. Typ framsoffan i Fäörlajnen. Frugan (som sitter i rullstol) sitter bättre och behagligare och bekvämare här än i vilken annan modell av modernare snitt.
KOLLADE den ekonomiska debatten i SVT. Är jag plågsamt enögd eller kan nån tycka att allianspolitikerna övertygade i sin argumentation? Enda invändningen mot de rödgröna: Att de fortsätter att huka något när alliansarna avlossar sina retoriska salvor om "skattechock".
FREDAGSFRÅGAN: Ingers inlägg liksom Håkans talar direkt till Presleydentens bestialiskt bultande hjärta. Tack vare Inger och Håkan drar FredagsFrågan i gång i god tid före julafton.

2 kommentarer:

Inger sa...

Måste erkänna att jag inte var så engagerad i ekonomidebatten ikväll.
Bekymrar mej mer över all fokus på oss pensionärer.
Klart vi ska ha skattelättnad!
Säger dom NU ja!
Jag skulle önska att det satsas mer på ungdomarna,att alla dom som inte har ett jobb att gå till idag skulle veta att:Det finns ett jobb till dej i morgon.
Jag är pensionär,men jag struntar i skattelättnad,bara mina barnbarn kommer in på arbetsmarknaden och får känna stoltheten av att kunna försörja sej alldeles själva!

Torbjörn sa...

Klokt talat, Inger. Tisdagskvällens debatt kretsade en del kring de unga, men i övrigt handlar valdebatten mycket litet om dom.