måndag 23 augusti 2010

Närå, det var inte alls länge sen jag bloggiewoogade, du har inte sett texten därför att jag skrev med osynligt bläck, men nu kör jag på vanligt vis igen, å vaffan sysslar tidningar, radio och teve med? Hysterin inför det täta slagregnet av opinionsundersökningar är inte klok. Men spelar säkert roll. Det som en gång kallades folkrörelsedemokrati och byggde på att folk träffades och snackade ögon mot öga ersätts av korkat kortkortimbecilla "intervjuer" i media. Ja jävlar. På 60-talet då jag miste svendomen visste ungefär 80 procent av väljarna redan flera månader före valet vilket parti de skulle rösta på. Idag avgörs allt av de väljare som inte kan bestämma sig förrän i valrörelsens slutskede.
En av flera slutsatser: Partierna trängs i mitten och många väljare har svårt att skilja det ena partiet från det andra. Därför spelar Personerna en allt viktigare roll. Typ Reinfeldt och Sahlin.
Senaste nytt från klostret i Vadstena: Den yngsta nunnan berättar för abbedissan att hon blivit förförd av en stilig ung man. "Drick citronsaft", uppmanar abbedissan. "Hjälper det?" frågar den unga nunnan. "Nej, men då försvinner din belåtna min", replikerar abbedissan.
Alliansen lovar mer pengar till kommuner och landsting. Plus ytterligare miljarder till pensionärerna. Det sistnämnda var omöjligt för bara nåt halvår sen eftersom det stred mot den heliga arbetslinjeprincipen. Men nu vankas val. Mer pengar till kommuner och landsting beskrevs av alliansen som ett hopplöst förslag när det presenterades av de rödgröna. Men nu vankas val. Samtidigt utlovar alliansen nya skattesänkningar. Det går inte ihop. Fattar väljarna det?
Rolfs ost står i Presleydentens kyl. Leverans torsdag, tror jag. Är i Linköping på nytt då.
Träffat flera FredagsFrågesvarare under sommaren. Kid mejlar och tar mig i upptuktelse över den uteblivna FF i fredags. Jag svarade som det är: Att innan frågan återuppstår måste tillräckligt många smeka mig medhårs och kräva att frågan MÅSTE återkomma, annars har deras liv ingen mening. Ungefär så.

2 kommentarer:

Rolf sa...

Hoppas att osten står i frysen och inte kylen. På tal om mat... Per Morberg, är han riktigt frisk? Jag tycker att det saknas något i hans märkliga uppträdande. Eller möjligen något för mycket. Osmaklig är han också i sin närhet av maten.
Jag har letat efter Tobbe på facebook, där jag finns sedan ett bra tag, men har inte hittat honom.
Var finns du? Presleydenten?
Datorn hemma krascha igår men är nog på plats i morgon igen och då ska jag kolla i FB.

Inger sa...

Hoppas jag också,annars står den inte kvar!Då har den gett sej iväg.
Jag tycker Per Morberg är underhållande att titta på.Å ena sidan: Hans hantering av vissa livsmedel och hans nonchalans(hur stavas det?)gällande hygienen kan väl diskuteras.Å andra sidan:Det är ju bl.a.därför han är underhållande.