lördag 28 augusti 2010

Tror knappt det är sant, men........ The SUN is shining.

19 kommentarer:

Rolf sa...

Då får du ta 3 GT

Rolf sa...

LF i alla fall. Jag orkar nog inte lyfta händerna till tangenterna, efter all svamprensning.
Söker en känd svensk med viss anknytning till vår stad.
100 år innan han föds, tog man kanske av sig mössan och drack lite Faxe, när en svensk justitieminister föddes. Året började en torsdag. Han var kompis med Albert och Bruno och efter en halvtaskig skolgång, blev han cowboy. Han är känd i Norge, kanske av någon taxichaufför, vem vet. Lycka till.

Rolf igen sa...

Glömde ytterligare ledtrådar ss
Året han dog, startade en tisdag och samtidigt dog en medverkande i filmen Flashdance, nu då!

Rolf sa...

Jag måste peppa Er lite med LF. Första priset är en allsångskväll med Linda Bengtzing och Maud Dumzing i Trädgårdsföreningen 3 sept. kl 18.00.
Undrar om dom ska uppträda på
Zing-Zing senare?
Nu kommer Tobbe att göra allt för att vinna.

Rolf sa...

PS Svart trumpetsvamp hittade vi mycket runt Ekenäs. Så ikväll ska man väl blåsa ett par solo eller så.
Ett tapto i morgonbitti också förstås, till grannarnas förtjusning och även svärmor drabbas, men vem bryr sig. DS

Gene Krupa sa...

PS igen... vad kul...jag är ju
trum-petare DS igen

Rolf sa...

Har Ni fått dansfeber?
Monica, du då?

Monica sa...

Jag letar för fullt, men jag var tvungen att kolla på Morgan.
Kalle Sändare är född ett år som började på en torsdag och död ett år som började på en tisdag, men det är ju flera än han som är det.

Inger sa...

Carl Cederström,1867-1918,
flygbaronen.Är det månne han som är i dina tankar Rolf?Vilka veckodagar han föddes och dog på vet jag ej,men han var i alla fall kompis med Bruno o Albert.
Vill säga:Liljefors o Engström.

Rolf sa...

Grattis Inger, hälsa till Maud.

Inger sa...

Och Monika vännen,visst är jag pensionär.Gammal som gatan,
skrynklig som ett crepepapper och med lönnfett som årsringar kring midjan. Årsringar som är fyllda av erfarenheter!
Jag jobbar ibland(som i kväll)när någon ber och när jag kan och vill.
Fast helst sitter jag någonannanstans (i solstolen,i sängen,i fåtöljen,på gräset under korkeken)och läser.
Just nu återupplever jag Anders Fogelströms Stockholmsserie.
En svit som tål att läsas fler än en gång.
EN SUND SJÄL,I EN SKÖN FOTÖLJ!
Det är min filosofi.

Inger sa...

Tack Rolf för vinsten!
Men kanske vi kan omvandla f.d vinster till ett vandringspris?
Bavaria blueosten och polkagrispåsen som jag vunnit tidigare kan jag förära Maud den 3/9.Om hon sjunger:Jag ljuger så bra!

Rolf sa...

Jag köpte Anders F Sthlmserie till min hustru på ett antikvariat på Öland och hon älskar dom verkligen.
Osten är redan ett vandringspris mellan Tobbe och mig. God natt.

Rolf sa...

Nystekta kantareller på frukostmackan, vilken arom.
Borde tappas på flaska under namnet
Kantarella.

Monica sa...

Stort Grattis Inger!
Jag hade aldrig klarat Rolfs LF. Jag var helt ute och cyklade och fattade noll. Och så var det inget lockande pris.
Å andra sidan så såg jag på tv till 00.20, jag har mycket tv-tittande att ta igen. I kväll blir det Bingolotto hos grannen och sedan kanske någon deckare.
Att jag trodde du inte var pensionär berodde på att jag har läst om bla dina resor hem från jobbet.
Och jag håller med om att Anders Fogelströms Stockholmsserie är värd att läsa flera ggr.

Rolf sa...

Allsång med Maud...är inte det bra?
Okej då, jag ska bättra på ev. kommande vinster.
Ska bli kul att se om Tobbe får ihop någon FF.
Han har fått Göta kanal 3, dvd av mig till prishögen.

Inger sa...

Kantareller till frukost är LYX Rolf!
Andra plockar 30 liter,jag hittar också 30.(Stycken) Sånt e´livet!
Monika vann väl millioner på bingolotto,precis som jag hade tänkt göra på Lotto o Travet igår.
Naturligtvis gick det åt fanders.
Sånt e´livet!
Tobbe har väl inte kunnat klippa Johannas gräs på grund av alla regnskurar,eller??
Sånt e´livet!
Bavaria Blueosten är vandringsvinst mellan Tobbe och Rolf.
Kosta inte på nån transport Tobbe!
Sätt på en adresslapp,så går den själv!
Utgångsdatumet fungerar som drivmedel.
Ju kortare utgångsdatum,ju snabbare leverans!
Sånt OR´livet!

Monica sa...

Vinst på BingoLotto?
Nä dä schet sä

Rolf sa...

Osten har landat i Lkpg i fryst skick och kommit i mål. Den ska komma i många mål, när den har tinat. Bavaria jag sa.