torsdag 26 augusti 2010

HELENA, Queen of Mjölby, kan konsten att pigga upp en luggsliten Presleydent. I dag mejlade hon den här, apropå valtider: "En pojke i skolan berättade att de fått 8 kattungar hemmavid. "De är moderater allihopa," sa pojken till läraren. Två veckor senare kom statsminister Reinfeldt på besök i skolan. Läraren bad pojken berätta om kattungarna. Pojken sa:"Jo, vi har fått 8 stycken kattungar hemma och alla är socialdemokrater." Läraren såg något brydd ut och sa att så berättade du inte förra gången.
--- Nä, men nu har kattungarna fått upp ögonen, sa pojken.
SÅG SISTA halvtimman av utfrågningen av Mona Sahlin. Tycker att hon gjorde bra ifrån sig. Sen kollade Presleydenten på Carolas föreställning i Dalkulla. Salig Carola hämtar inspiration från Elvis, och hon är en lysande svensk scenartist, med hetta och utstrålning och närvaro. Fattar inte varför det snackas så mycket skit om Carola. I höst drar hon till Memphis och Graceland.
AFTONBLADETS Lena Mellanöl gnöllar å gnäller som vanligt, apropå intervjun med Mona Sahlin. "Det var ingen ny Sahlin som framträdde", gastar hon. Ibland skäms man mer än vanligt över att behöva titulera sig journalist.
VAD KALLAS en man som som förlorat 98 procent av sin hjärnkapacitet? Svar: Änkling.
NU SKA jag pröjsa räkningar. Party, party!

6 kommentarer:

Rolf sa...

En liten politisk FF.
Vem yttrade följande: Vill man ha de breda massornas sympati måste man berätta de dummaste och mest naiva saker för dem?
och följande; Varje land har den regering det förtjänar.
Politik är konsten att hindra människor att lägga sig i vad som angår dom.
Trevlig helg

Monica sa...

Nr 1. Adolf Hitler
Nr 2. Kan jag inte
Nr 3. Paul Valéry
Jag är så lycklig. Fick ett brev på posten från seniorerna i nya moderaterna med inbjudan till kaffe och fralla och intressanta anföranden om dagsaktuella ämnen.

Och på baksidan av inbjudan så kan jag läsa om pensionssystemet och varför Alliansregeringen är bäst för mig som pensionär. Och det var bland det dummaste och naivaste jag har läst på länge. Men det hjälper ändå inte, jag känner ingen sympati för Alliansen även att de berättar dumma och naiva sagor. Min röst får de inte

Torbjörn sa...

MONICA, vad är det för frågor du svarar på?????

Inger sa...

Jag fick ingen inbjudan till fika men väl ett kuvert med moderaternas röstsedlar.
Jag använde dom som bränsle i öppna spiseln.
Dom värmde inte ett skvatt!

Monica sa...

Ja,men Inger du är väl inte pensionär än. Det är ju vi pensionister som alla partier värnar om just nu.
Trevlig Helg alla bloggare och God Natt

Rolf sa...

Välkommen Monica och hon svarar på min/mina FF och dessutom rätt.
Nr 2 har jag också glömt, Ni vet minnet är bra men kort.
Om jag lyckas plocka 10 liter svamp idag, så ska jag knåpa ihop en LF.