tisdag 9 augusti 2011

Hotheta Marilyn skickar puss till er alla. Uret visar 21.45 å här i Kisa har mörkret dragits ner som en tung rullgardin. Doftar höst lång väg. Våren -- ett frasfräsigt wienerbröd. Hösten -- hårdtuggat knäckebröd. Jag gillar knäckebröd.
Tobbes HemStäd: Ingen av er dömer ut idén, tack för det. Har ringt å snackat med Kindas växtkraftmotor, nånslags coach, riktigt vettig, vad han vet finns det ingen liknande verksamhet i Kinda. Tänkte först slå till med några annonser. Nu grunnar jag i följande banor: Först en del städning (kväll och helg) i bagaget, sen annonser. Men jag hinner säkert dö innan de publiceras.

Sen eftermiddag: Upptäckte att en takpanna gått i två bitar. Vid upptäckten skockades svarta moln på Guds himmel. Taket på kåken är högt å lutar värre än en sån där backe som backhopparna kastar sig ut ifrån. Den trasiga pannan satt ganska lågt, men jag måste plocka pannorna uppifrån, en efter en, å sakta sega mig ner mot den havererade. Jobbet tog ungefär en timma, å exakt då jag fick den nästa sista på plats öppnade sig himlen på vid gavel. Helt okej tajming.

-- Lasse å jag stod å kollade i fönstret, livrädda att du skulle rasa ner, sa Stina, grannfrun. Det var hon som upptäckte den trasiga takpannan å slog larm. Bra grannar är guld värt. Plus gurka. Lasse lägger in själv, å ikväll kom han över med en omgång.

Taket igen: Nu kan jag äntligen bevisa för frugan, ungarna å andra att det inte alls är stolleri att kliva omkring på taket inför första advent å fästa slingor å tindrande tomtar å fosforescerande slädar. Det ger övning, som kommer väl till pass när takpannorna måste bytas.

Lasse Ohly ställer inte upp till omval. Jag har svårt att se hur vänsterpartiet ska kunna växa, skit samma vem som är partiordförande.

Sven å Kerstin föreslår at jag drar igång limousinservice. Med en Volvo 850? Mne det finns ju andra åkdon, typ Mercedes, modell ambulans, från 60-talet..... (Kramhälsningen är framförd!)

Helena är åter i selen efter en sejour till Skottland. Inger fröjdar sina lurviga i Thailand. Presleydenten har koll på sina följeslagare.

Projekt NostalgiRum i övervåningen avancerar salta men säkert (?). Två stringhyllor på plats, plus soffa å fåtölj å bord å bokhyllor från 50- och 60-talen. Åsså den bastanta radiogrammofonen. Luxor 1958. Plus några transistorapparater, en skivspelare, småhyllor å annat. Minns du de där negerfigurerna i profil som satt på väggen? Jag har en sån.

Svårast: Att bestämma mig för vilka tavlor som ska upp. Jag famlar i ett bottenlöst blindo. Åsså alla prydnadssaker....

Trappuppgången: På ena sidan fyra filmaffischer (original med Elvis!), på andra sidan fotografier i olika storlekar med svart ram (Elvis å Marilyn). Återkommer med bilder.

I morrn: Rensning av stuprännor plus besök i Södra Vi. Lillflickan är drygt två veckor å vi har int sett´na sen i onsdags. Inte Selma heller, för den delen.

--- Hallå där, jag å Hampus finns faktiskt också, brukar Siri säga när de kommer instultande till oss å jag drar till med att nu kommer Selma å Lilja.

Barnvakt åt Wilhelm i dag. Johanna sprang i motionsspåret. Två varv. Första varvet på 15 minuter, andra på 16. Jag höll god min men blev helt knäckt av upplysningen. Jag fixar inte två varv under 38 minuter.

4 kommentarer:

Sussie sa...

testar

Sussie sa...

ska du inte börja jobba snart tobbe, corren är pisstråkig. Jag har en kusin som vart arbetslös när Electrolux lade ner i Västervik, då startade hon städfirma, idag har hon 2 anställda. men städa är ju så tråkigt. Tobbe, johanna är ung, du är gammal, inte så konstigt om hon springer snabbare. Hare bra o hälsa:)

Rolf sa...

Nu har forskarna äntligen kommit på varför män snarkar när dom ligger på rygg.
Det beror på att pungen ramlar ner över rövhålet och täpper till ventilationen.

Rolf sa...

....det gäller att inte ha så mycket i....tömning, prostatan Ni vet.