fredag 26 augusti 2011

Lördag kväll i Globen: Dolly Parton. I just love her, som jag skriver i lördagens Corren. Krönikan finns redan nu på corren.se -- försökte lägga ut den här men inte fan fungerade det.
Drygt 400 kompositioner, egen restaurangkedja, nöjespark å en stiftelse som ser till att bland annat fattiga ungar får en drägligare tillvaro. Dolly har gjort å gör mycket gott för mänskligheten.
Förra lördan skrev jag om Republikanernas presidentkandidat Bachmann. "Snygg men korkad", sammanfattade jag denna idol för den vedervärdigt konservativa TeaPartyrörelsen.
Två feminister mejlade upprört sen de läst krönikan. Att skriva om Bachmanns utseende var att "förminska" henne, ett utslag av manlig härstarteknik. Jag svarade att om jag inte får skriva om hennes utseende så finns det ju inget positivt att säga om henne.
SNYGG & SMART skriver jag om Dolly i morrondagens Corren. Ska bli intressant att se om samma feminister hör av sig på nytt. Dolly framhåller själv -- ständigt & jämt -- sitt utseende. Vet inte om Dolly varit föremål för en feministisk analys, in that case skulle det vara intressant att läsa den. Nä, förresten. Finns så mycket annat att läsa.
PÅ 60- å 70-talen å även senare var det knappast comme il faut att gilla Dolly. I dag råder andra förtecken, som tur är. Cd-skivan (dubbel!) The Essential Dolly Parton kommer förresten som vinst i FredagsFrågan. Nångång. Kanske. Beror på om tillräckligt många bönar å ber, här å på Facebook å på andra ställen. Presleydenten kan va riktigt svårflirtad.
Finansminister Borg låtsas som att vi står inför värsta avgrunden. För två veckor sen ville högeralliansen göra upp med miljöpartiet om det femte jobbskatteavdraget. Regeringen fick nej, varpå Reinfeldt & Borg låtsades att de drog tillbaka förslaget av omsorg om svensk ekonomi.
Ny behövs stimulanser för att hålla hushållens efterfrågan uppe. Höjda ersättningsnivåer i a-kassan till exempel. Plus riktade skattesänkningar till de lågavlönade (grundavdraget!). Å satsningar på infrastruktur å bostadsbyggande.
Vilket vär. Vem tänker nu på att nysnön täcker marken om två månader. Undrar va Khaddaffi sysslar med då.

11 kommentarer:

USA Inger sa...

I början av 90-talet, då jag fortfarande bodde i Los Angeles området, var min väninna Yvonne (Norrköping) och jag i Santa Monica. Längs gatan kom en stor svart limosin som stannade utanför en liten Mexikansk restaurang. Ut trippade Dolly Parton på skyhöga klackar. Kort och liten var hon. Inget entourage förutom en stadig
chauför.

Inger sa...

Khaddaffi kommer aldrig att se någon nysnö!Den smälter direkt, av hettan, på hans vistelseort!

Rolf sa...

En ansiktslyftning till, så har hon pipskägg. Vilken läcker kropp. Som en rokkokobyrå, med översta lådan utdragen.
Nu vill jag bara lämna ett bevis här på bloggen, om det skulle bli några problem senare. Då kommer jag att använda Er läsare som vittne. Vill bara berätta att jag har skickat följande namnförslag på den nya fotbollsarenan i Kallerstad, som nu påbörjas. Detta gjorde jag till Paul Lindvall och Muharrem Demirok för ett par månader sedan; KALLERSTADION och även skämtsamt LINDVALLEN, men KALLERSTADION är mitt förslag, kom ihåg det. Fortsatt trevlig helg.

Inger sa...

Det är noterat Rolf.

Rolf sa...

Tack Inger. Jag har också skickat förslaget till kommunen nu, som ett offentligt diariefört ärende. Så kommer frågan upp, kan dom inte förbise mitt förslag, som jag tycker är SKITBRA!
Har nyss förlorat 30,- till frugan i Chikago/kortspel på balkongen. Alla vinster går dock till vår gemensamma reskassa, som ska utnyttjas i slutet av sept.

Inger sa...

På tal om reskassa.6.15 i morgon bitti går vi på bussen,som ska ta oss till Spreewald i forna Östtyskland.En resa fullspäckad med
historia och kultur.
Sen Onsdagkväll är vi hemma igen.
Dags att lägga sej.Jag ska ju snart gå upp!

Attans fyndigt Rolf!
KALLERSTADION.

USA Inger sa...

Vad har hänt med de andra som brukade skriva kommentarer? Nu ser det ut som Rolfs och Ingers privata utbyte av åsikter.
Lite nytt blod, tack!

Rolf sa...

Helt rätt Inger. Jag undrar också var alla tidigare bloggare är. Är den på väg att dö ut?

USA Inger sa...

Var är Elin, Rebecca, Bettan, Monica, Benny Johansson, Helena, Eivor, etc?

Monica sa...

Jag är här. Ska försöka bli lite flitigare med att kommentera.
Och snälla Torbjörn det måste bli en FF snarast, annars ska jag sluta att prenumerera på Corren.

Rolf sa...

och var är han som skällde så dant på bl a Tobbe. Kommer inte ihåg namnet.