söndag 28 augusti 2011

Midnatt å 21 grader varmt. Termometern kastar mig tillbaka till augusti 1975. Högsommarvärme hela månaden, nätterna var värsta finnbastun. Vi åkte kolonn i helgerna, körde rakt in i gryningen: Plymouth, Oldsmobile, Chevrolet Impala, Dodge Dart, Buick. Jag tankade full tank. Räckte att stoppa in en hundring i automaten.
USA-Inger å Rolf undrar var de andra kommentatorerna håller hus. No idea. När jag tar en titt på statistiken ligger antalet läsare betydligt lägre sommartid än annars. Ä jag flitig att bloggotera drar bloggen till sig mellan 75 och 150 besökare. Ibland mer, om det är nåt särskilt på G. Men jag börjar bli för gammal för blogg å facebook. Å snart är mitt nostalgirum klart, då drar jag mig dit, fjärran från allt vad datorer å annat trams heter.
Städade idag, Å målade element. Sprang framåt kvällen. 49 minuter. Omväxlande runda. Landsväg, skog, motionsspår, landsväg. Såg knappt till en enda käft.

3 kommentarer:

Monica sa...

Kommentar:
Va ä dä för skitsnack, du ä väl inte gammal. Å det bevisas av att du orkar städa, måla element och vara ute och kuta i 49 minuter på samma dag!!!!!

Sussie sa...

Han är ute efter beröm, hihi:))

Monica sa...

Ja. det kallas för att "Gå med håven"
Men jag "Ser genom fingrarna" med det.
Tobbe kan inte "Slå blå dunster i ögonen" på mig. För då ska jag "Ta bladet från munnen"