fredag 19 augusti 2011

Presleydenten vaknar upp ur ur den djupa slummern å gläds alldeles särskilt åt att USA--Inger är back in business. Hennes konversation med allestädes närvarande Rolf går inte av för hackor. Kolla kommentarerna under det näst senaste inlägget.
USA--Inger, om du mejlar din adress dyker det upp nåt in the postbox inom en inte alltför avlägsen framtid. torbjorn.gustavsson@corren.se
Jobbat en vecka etter semestern. Sista semesterveckan tog jag ledigt från blogg å mail. Det senaste straffar sig. Massor av mejl i Correns så kallade karantän. Har du mejlat å inte fått svar så beror det på att jag inte nått fram till ditt mejl än. Att kassera bortåt ettusen skräpmejl tar tid --- när man vet att mitt bland allt trams så döljer sig ett å annat guldkron, dvs mejl från nån av er.
I morrn: Boppin´ Pontus å jag lirar skivor vid en veteranbilsträff mellan Ulrika och Linköping. The Real Stadsfest med Real Rock´n´Roll.
Läser just nu: Johan Cullbergs bok om Fröding. Kom över den när jag botaniserade bland böcker om Strindberg. Lika fantastisk som ryslig läsning. Just nu: Fröding omyndigförklaras å spärras in på Upsala hospital. Skadar sig själv å stoppar glassplitter å nubb i såren. Nej, gör inte omét.
Onsdags: Nostalgikväll i Vadstena. Årets sista. The HubCaps på scenen. Sommaren är snabbare än Usain Bolt.
Michele Bachmann är donnan som leder den vedervärdiga TeaPartyrörelsen. Den som hävdar att Obama är socialst, kommunist å muslim. I onsdags, på dagen 34 år efter Elvis död, utbrast hon att "I dag firar vi Elvis födelsedag". Zero koll.
Lilla Lilja föddes i juli. Presleydenten morfar på nytt. Lilja äter å sover å gör just inget väsen av sig.
Bekymmer (men på upphällningen): Som jag skrev tidigare besökte frugan å jag bruksmuseet i Boxholm i juni. Presentationen ägde rum på övervåningen. Jag var tvungen att lyfta frugan från rullstolen till nånslags hiss. Vid lyftet där uppe, från rullstolen till hisstolen, var jag tvungen att stå med ena benet i trappen och vrida kroppen samtidigt som jag lyfte. Just det. Ett paradexempel på hur man inte ska göra. Det knäckte till i ryggen och sen blev det successivt värre å värre. Lustigt nog mår jag bäst av att vara i rörelse. Att sitta eller ligga är detsamma som att utsättas för tortyr. Men: I onsdags besökte jag Grönqvist på Hälsofabriken i Åtvidaberg. Å redan nu är jag bättre!!!!! Ska dit på nytt kommande onsdag.
Bäst av allt: Kiropraktorn sa uttryckligen att det är bra om jag springer å rör mig, så länge det inte gör ont.
Akupunktur: Intressant å för mig ny upplevelse. Funkar helt klart. China rules!
Sköt om er å bejaka de de sista resterna av Sommaren 2011.

4 kommentarer:

Bettans krypin sa...

knäppskalle, du är inte ung så ta vara på dej:)

Rolf sa...

Engelska/amerikanska platsar ju inte överallt.

Inger sa...

UR "Å ANDRA SIDAN", LÖRDAG.
Skymningslandskapets flackande
konturer,med dimmor av disigt töcken,som vandrar som oroliga självspillningar genom landskapet.
Då känns den,närvaron av höstens
flåsande andetag.
YES,det bor en poet i Tobbe!

Back from the soptipp, skriver han också. I am back from Thailand.
Ett vackert land,med mycket sevärt och med ett underbart gästvänligt och ödmjukt folk.
En härlig tripp har vi gjort,
"dotera"och jag.
Men ack så hot! 35-40 gr.
På promenaden i dag,tackade jag himlen för den Svenska andnings-
-vänliga luften.
Borta bra,men hemma bäst.

Inger sa...

Imorgon ska jag inleda ett långt förhållande med min tandläkare.
Skapligt ung och snygg är han.
Bra betalt tar han.
Men smakar det,så kostar det!