tisdag 23 augusti 2011

Klippt gräset. På 70- och 80-talen, i Borghamn, hetsade jag fram med handjagarn. Hand jive = snuskpelle!!!! Frugan fick en bensindriven klippare av svärfar när hon fyllde 50. Kändes bra. För mig.
Anders Blom, den föträfflige, han som vet allt å mer därtill om Chevrolet, frågar om träffen utanför Ulrika. Presleydenten svarar: Paret Abrahamssons arrangerade den för femte året på raken. Inbjudna gäster. Jag lägger gärna ett gott ord för Blom från Skänninge.
Tidigare idag: På US tillsammans med Frugan. Där byggs för att få luft och ljus. Rörigt värre just nu, men räkna med att det blir fräscht å galant när bygget är klart.
Imponerad av: Läkarvetenskapen. Där ligger jag i lä. Annat att imponeras av: Lastbilschauffören som backar släpet exakt rätt. Fattar inte hur de fixar det.
Det lyfter inte för sossarna i opinionsmätningarna. Partiet har en stämpel av gårdagens parti klistrat på sig, å borgarpressen å deras allierade trumpetar ut budskapet att S står för bidragssamhället, å jag vet inte hur många vanligtvis vettiga personer som går på snacket om att sjukförsäkring å a-kassa är skattefinansierade "bidrag". Sossarna har i mycket sig själva att skylla. Nånstans försvann dendär pedagogiska uppgiften att förklara sambandet mellan till exempel skattekvot och gemensamt finansierad välfärd.
Nu är det vardag igen. Flera förbannade mejl som läxar upp mig för att jag kritiserar Reinfeldt å Olofsson. Åsså en Dagens Ros från en dam i Mjölby. Nej, inte Helena, Queen of Mjölby. Henne fick jag ett trevligt mejl ifrån. Har inte svarat än. Seg. Är Jag.
Vi käkade på McDonald´s i Tornby. Visst öppnade den första Mc-restaurangen i Sverige 1958? Jag påstod det, tvärsäkert.
Nurå? Ut en sväng med Oskar. Sen duscha å raka mig. Kattskrället ligger mest å sover. Gravid. Läst ut boken om Fröding. Jag alltså, inte katten.

Inga kommentarer: