torsdag 15 september 2011

FREDAGSFRÅGAN

Läcker donna i bibeln --- vem är X? En konung -- habil harpospelare som hanterade stenslungan med ackuratess -- blev så till sig i trsorna vid åsynen av den badande X att han skickade iväg hennes karl att dö i strid. Sen tog snuskgubben för sig.
X födde en son som sattes på prov av en drottning vars namn associerar till ett krisande bilföretag. X har uppmärksammats av en ledamot i Svenska Akademien som skrev dikter från Astrid Lindgrens värld.
Att vinna: Ljuva lovsång (dubbel-cd med Elvis, Totta Näslund, Dylan, Marie Fredriksson, Ted Gärdestad m fl), On the Rocks, cd med The Refreshments (sponsor Kerstin & Sven Hellerström, Linköping), 5 Triss (sponsor Gunilla Persson, Motala) plus 5 Corren_triss.
Svar senast måndag kl 14.01, torbjorn.gustavsson@corren.se, Torbjörn Gustavsson, Corren, Stora torget 5, 590 37 Kisa, sms 0808280 609, meddelande Facebook.

11 kommentarer:

Bettans krypin sa...

lägg ner, vilka j-la frågor:(

Sussie sa...

håller med:)

Monica sa...

Instämmer //(*_*)\\

Benny Johansson sa...

Haha, kvinnorna har dålig koll på den bibliska historien. Men ledtråden om kungen som spelade harpa och slungade sten kan ni inte missa. En enkel fråga med andra ord.

Inger sa...

Inte alls så svårt den här gången som sist.Ganska lätt faktiskt!
Men så hade jag också en kristendomslärare som var en god berättare.

Monica sa...

Frågan var inte SÅ svår, för när jag Googlade på en av de aderton så kom svaret som en blixt från en klar himmel.
Trevlig Helg

Åke Tråk sa...

Kryp in igen då, det är frivilligt.

Rolf sa...

Angående dubbelmordet i Linköping för snart 7 år sedan, hörde jag på radion idag, att mördarens flyktväg ska kartläggas!!!!!! Är det inte lite väl sent?
Hoppas att dom hittar till Libanon då och pappan Hassans fordringsägare. Det är där dom ska leta, sanna mina ord. Detta innebär naturligtvis, att morden aldrig kommer att klaras upp. Det blir ett löjes skimmer över polisens tafatta försök att gripa efter halmstrån.
Jag säger det igen, hur kan sånt här hända på öppen central gata, och polisen står helt handfallen. Makalöst dåligt skött. Plåga inte dom efterlevande med mera gissningar. Möjligen grabbens pappa då.

Inger sa...

Inte helt fel att bläddra i bibeln någon gång då och då.Många kloka ordspråk och talesätt, som vi använder utan en tanke på ursprunget,är hämtade just från bibeln.
Den här helgen har jag ägnat åt bibelstudier.Maken blev lite tyst, såg undrande ut ett tag och sa:Menvafaan,e de bibel du läser?
Ja,svarade jag.Icke för min skull allena,utan för Tobbes FF.

Tiden lider,allt har sin tid och den som sover syndar icke!
Jag går till sängs nu,med en tuff sexig deckare!!

Inger sa...

Grattis till FF priset Monika!

Monica sa...

Tack!
Nu väntar jag bara på att brevbäraren ska komma.