torsdag 29 september 2011

FREDAXFRÅGAN

FF–läsarna är litterärt bevandrade. Växte upp med Okej, Frida och PinUp. Så vem är författaren X som skriver om bland andra Cecilia, Rosario, Desiré och Tyrone och fick sitt stora, publika genombrott 100 år efter antikrists mirakler.

Ingen slump att X vandrat upp på Parnassens topp. Skriver passionerat om mödrar och barn.
Prisbordet gnistrar: "Thore Goes Metal" (cd) (Jämtgubben som heavymetal, tack vare sanslöst generöse Sven i Linköping), maffigt magnifik Elvis–bok, fickplunta (mjölk?), dvd med Bruce Springsteen.
10 Triss! Anonym, bedårande FF– mecenat i Mjölby bidrar med fem, Corren med lika många.
Svar senast måndag 15.03, Torbjörn Gustavsson, Corren, 581 89 Linköping, torbjorn.gustavsson@corren.se, sms 0708 280609, meddelande Facebook.

7 kommentarer:

Benny Johansson sa...

Lätt fråga, men fyndiga ledtrådar fast texten är kort.

bibbi vitamin sa...

Jag håller med föregående talare, en lätt fråga!!! Trevlig helg till er alla!!

jonny sa...

lätt fråga så fan heller

Inger sa...

Vaddå lätt? Jag tycker det är svårt.Kommer inte ihåg någon Cecilia,Rosario,Desire eller Tyrone från min bokhylla.

Inger sa...

För en kvart sedan hade jag ingen aning,men nu vet jag!Och jag har
faktiskt en bok av författaren i hyllan.Nu tycker jag också att frågan är lätt,men ingenting är väl svårt,när man kan det?

Rolf sa...

Underbart är kort Benny. Nyss hemkommen från Kreta, tror jag att min läsande hustru kan svaret. Har också handlat en Kretapryl till det dignande prisbordet i kommande FF.
Vi bodde 9 km utanför Rethymnon, ganska avskilt och 100 m till havet, som vi såg från vår stora altan. Lägenheten var nog hotellets största och bästa och underbar mat. 26 gr i havet och över 30 gr på land, varje dag.
Några dagar var det 3m höga vågor och röd flagg, men det gick att doppa sig ändå. Kreta kan rekommenderas och det var snäppet bättre än Turkiet.

Monica sa...

Om jag nu har svarat rätt på FF så har jag också EN bok av den författaren. Jag läste boken år xxxx och tänker läsa om den igen, men det är en pocket och jag kommer inte ihåg att det var så liten stil, men jag får väl ta till förstoringsglaset