torsdag 1 september 2011

Knepat på en FredagsFråga. Tänkte avvakta ytterligare några veckor, men va fan..... Årtal den här gången. Jag håller på tradiotonen å FF--hösten startar alltid med ett årtal. Lätt som en plätt för den som vet hur gammal frugan är. Min alltså.
Förmiddan gick i förvirringen tecken. Det vanliga är ju att jag får mejl å telefonsamtal från folk som är upprörda över att jag går hårt åt regringen. Den här snubben förklarade att jag ensam var orsaken till att borgarna vann 2006 och 2010.
---Du skriver bara positivt om Reinfeldt, gick han på.
Lite senare upplyste han mig om hur mycket och ofta jag höjt republikanerna i USA till skyarna. Inte långt därefter berättade han att hans politiska idol alla tider är Olof Palme. "Å honom gillar säkert inte du", la han till.
Jag frågade försiktigt om han verkligen ringt till rätt person. Jodå, det var han säker på. Jag fick avslutningsvis veta att det är Obama som färdärvat USAs ekonomi. "Bush var däremot bra."
Som sagt, förmiddagen försvann i ett förvirrat töcken.
Rolfs förslag på namn på den nya fotbollsarenan i Linköping måste bara vinna. Men fotboll i Linköping? Häromkvällen blev jag sittande framför tv och TV4Sport. Damfotboll. Linköping mot Göteborg. Spelet var så urbota uselt att jag var tvungen att fortsätta glo.
--- Tittar du på damfotboll, jag vill se Rapport, sa Frugan.
--- Tig, kvinna, sa jag, det här är så dåligt att det måste ses, sa jag.
Damfotbolls--VM: Ofta grandiost spelade matcher, men dethär...... inte konstigt att publiken uteblir.
Men ÅFF i måndags! Ojojoj.
Höstens kulturhändelse i Östergötland: Utställningen Strindberg och arbetarrörelsen, Stadsbiblioteket, Norrköping, med start måndag 5 september.

2 kommentarer:

Monica sa...

Bra att det var en lätt FF. Inte för jag visste när din fruga är född, men det var ju lätt att ta reda på.

Rolf sa...

Om jag tolkat mejlet rätt, som jag fick från kommunen, angående namnet på nya arenan, så ska rättigheten att döpa arenan säljas, till högstbjudande, tillsammans med reklamrättigheter.
Det verkar ju inte klokt. Det var ju viktigt enl politikerna att ursprunget till platsen fanns med i namnet.
Ö & BOLLSTADION, SAABPLANEN,MAXIMÅL,ja listan kan göras lång, om man bara tänker på pengar.