onsdag 2 maj 2012

0-3 i baken. ÅFFs första halvlek var bedrövlig. Laget revanscherade sig i andra å tryckte på riktigt bra framåt. Då gjorde Häcken 0-2. Men vädret var grant. Jag satt på nya sittplatsläktaren. Långsidan. Nästa hemmamatch: Syrianska. Då bara måste ÅFF vinna.
Bäst i kväll: Jag språkade med Frida Wallberg. Trevlig, naturlig tjej som instämde i min analys av matchen i fredags. Ska nog hålla mig till att tippa boxning i fortsättningen. Jag tippade, för mig själv, att ÅFF skulle besegra Häcken...
Träffte en del annat folk också, BP-gubben Siewert var på Kopparvallen tillsammans med Kersti. Men inte en enda kusin stötte jag ihop med.
Tretton grader varmt när jag lämnade Åtvidaberg en bit efter nio. Sju när jag anlände till Kisa. Nu framåt midnatt visar termometern knappt fem grader. Enligt grannen blir det snö till helgen. Jag är tröt som en inlagd filbunke, Vaknade tidigt å kunde inte somna om. Sopbilen var sen. Vem bryr sig. Om ungefär två månader börjar semestern. Frugan kollade Babel när jag kom hem. Jag drack kaffe å kollade Babel tillsammans med min lagvigda. Intervju med en spännande ing debutant från Göteborg som skriver om en ung rasande ettrigt vred tjej. Måste läsa den boken. Men nu blir det Strindberg.

4 kommentarer:

Rolf sa...

Att få stryk på Häcken gillar en del. Ikväll blir det en Irish kÅFFi på balkongen, innan dansen drar igång på 4:an. Bäst att ta vara på balkongvärmen, innan snön kommer tillbaka. Jag föredrar Let´s dance framför Babbel.
Gå nu in på Sveriges radio P1 och rösta på Maja Holmberg, som sommarpratare. En gripande historia, som handlar om hennes sista tid med sin far. Carpe Diem!

MONICA sa...

Ang. FF så säger jag som min svärmors man sa när något gick honom emot "att det sket sej" men jag trodde ju att jag skulle få en liten tröstlott i alla fall eftersom jag har namnsdag i dag.
Monika, Monica, är ett kvinnonamn med okänt ursprung. Kyrkofadern Augustinus mor, Monika av Hippo 331-387 är den tidigaste kvinna som man känner till med namnet. Under 1200-talet fick hon en egen helgondag, den 4 maj, sen 1704 har detta även varit Monikas namnsdag i Sverige.
I Sverige är det numera ganska ovanligt att barn får namnet, men på 1950-talet hörde det till de vanligare.
Lyssna på Magnus Kvintett
http://www.youtube.com/watch?v=toSEdG20-40

Rolf sa...

Den första låt jag sjöng i min orkesterkarriär...Monika, du får förlåta mej. Vilka minnen.

Inger sa...

Den låten sjunger nog Tobbe idag,när du nu inte fick någon trösttriss på namnsdagen Monika.