tisdag 28 juli 2009


ANDERS BLOM i Skänninge är pålitligheten själv. Läckert magiska bilbilder dimper med jämna mellanrum in i Tobbes mejlbox. Som den här, fångad i Vadstena. Buick 1950. Lika gammal som Tobbe. Så lystet läcker att jag nästan trillar av stolen pga kåtslag. Buickens grill är bland det mest grymt grandiosa som designats.
ANNARS? Jag och kusinerna Birgitta och Marie i Åtvidaberg planerar som bäst en kusinträff. 3 oktober dukas det upp till samling i Café Ateljé Södergården. Vi som möts är ättlingar till Ester och Knut.
EN TREVLIG SNUBBE som besökte Johannas café på bakluckeloppisen i söndags berättade en kul historia: Sonen Gunnar meddelar sin far, den värdekonservative gamlingen Holger, att han ska gifta sig med Bertil. "Med Bertil!!!!!", utbrister fadern. "Honom får du inte gifta dig med, han är centerpartist." Apropå pridefestivalen.
ROLF ger sig ut på resa igen. Ha´re bra, men nog finns det fler än tre kanaler? Helena, drottningen af Mjölby, med make har just återvänt till Svedala, och på onsdag drar de till Johannas café. Dom måste jag bara träffa, trevligt folk är guld värt.
FÖRBEREDER vinylloppis i caféet. Försökt få Frugan att förse skivorna med prislappar men hon hittar ständigt på nya förevändningar för att slippa. I morrn kväll ska hon träffa en hoper andra hästtanter. Räkna med högröstat gnägg till kaffet.
I DAG lyckades jag klippa gräset innan regnet kom. Hur fan gör man för att lägga in bilder från mobilen i datorn?
BJÖRKFORS i fredags kväll: Vimlade av gamla bekanta. Träffade bland andra Paola och Anders. Paolas hemsida: www.paola.svensson.dinstudio.se
KOLLA Anders Bloms blogg: http://duckflower.blogg.se
KOLLA vad Helena pysslade med under utlandssejouren: http://himmelenellerhelvetet.blogspot.com

5 kommentarer:

Åke sa...

Kåt på den! Att sätta på en haj, måste väl räknas som tidelag, eller? Kanske ett nytt ord bilofil.

Rolf sa...

Förlåt dansskorna heter det och dom sätter jag på först. Fred Astaire kan kasta sig i väggen. Jag växte upp i en familj med 15 pers och en toa, så jag har varit med och uppfunnit stepdansen.
Det är ju när jag kommer till Helsingfors, som jag sätter på finskorna.....sisu....sisu.....s

Rolf sa...

Tänk ändå att det är så stor skilland mellan 21 900 dagar och
21 899 dagar.

Anonym sa...

Hoppsan!
Du erkänner så där enkelt att du inte vet allt om hur man trixar med telefon och kort och dator! Stiligt!
ingridcarlsson / som intehelelr kan allt det där

Rolf sa...

Vad och till vem pratar anonym? Och vad om framför allt?