tisdag 7 juli 2009

MONICA uppmanar mig att ersätta bilden på tjatterpladder-Maud. Självklart, Monica. Here´s the King! 29 kommentarer på förra inlägget, rena följetongen. Jag har nu haft semester en dag. Vrålregnade hela dan. Vad jag gjort? Städat och lite annat hos Johanna på caféet. Jag får inte baka och inte grädda pajer (eller va det heter när man fixar pajer).

TILLVARON lunkar på, trots att AlmedalsVeckan är förbi. Lillpojken och hans sambo och ett par till vistas på Gotland den här veckan. Smart att skippa patrasket som håller till på ön under Almedalsveckan. När Lillen och Liselott är på Grönland är jag kattvakt. Dvs deras katt Nemesis är här i Kisa. I går, sen jag hämtat honom, gömde han sig mest, idag kikar han fram och t o m sällskapar lite grann.

TISDAG drar jag, Torbjörn Lindqvist, Rune Jonsson och Thomas Ericsson till Kalmar. Vi åker tåg. Whisky på tåget, påfyllning senare när vi käkar (alltid samma restaurang, självklart!) och ytterligare påfyllning på tåget hem. Föra året hamnade vi bredvid en kille med gitarr. I Hultsfred sjöng jag Elvislåtar till eget gitarrackompanjemang.

VI ÄR KULTURELLA. Besöker ett antikvariat och i år blir det utställning på konstmuseet´. Hon den där donnan som fingerade ett självmordsförsök och lät sig köras av polisen till psyket ställer ut.

PÅ ANTIKVARIATET ska jag se om jag kan få med mig en bunt vinylskivor. Johanna ska senare börja sälja vinylgodis på caféet. Jävlar va katten lever. Nu välter han nåt.

DU HAR VÄL märkt att Sverige är EUs ordförandeland?

15 kommentarer:

Rolf sa...

Elvislåtar till eget komp låter mycket intressant. Whisky = spelglädje på flaska, kan jag tro.
Du var väl ett av dragplåstren till festivalen då.
Lycka till i Kalmar, en gång Sveriges mäktigaste stad.

Rolf sa...

Tobbe! Jag fick nyss reda på att Hultfredsfestivalen börjar i morgon. Det är bara att hoppa av...
En man steg av tåget.
Det kan bli en nyinspelning av filmen från 1955 med Spencer Tracy.
Kalmar var visst Nordens mäktigaste stad, men den blir ju mäktig på nytt med så celebra besökare, eller hur?

Folke sa...

Bäver-Maud är borta och Tobbe gör Kalmar osäker, men var är alla andra?

Monica sa...

Jaha Folke.
Och var har du hållit hus den senaste tiden då?

Folke sa...

Jag har varit på Filbyter och handlat.

Monica sa...

Jaha Folke.
Och vad ska du göra nu då?

Folke sa...

Stiga av hästen

Monica sa...

Och lägga dig i HÄSTENS BLÅ-rutiga säng eller? Sov gott!

Nisse sa...

Vid en sängtest nyligen, fick Hästens sämst betyg, men ändå dyrast. Numera finns jag i en Sultan, sover kungligt och mår som en prins.

Folke sa...

Tack för tipset, den ska jag testa.

Åke sa...

Inte ett livstecken från kalmuckerna. Jag tror att Tobbe steg av tåget i Hultsfred och håller på med att stämma gitarren just nu...om det hjälper.
Han har många strängar på sin lyra den. Det gäller bara att kunna spela på dom också.

Helena sa...

Nyss hemkommen från min första Nostalgiafton i Vadstena. Attan så många fina bilar, för mig som är helt novis bland dessa fordon var det som julafton. En del av ägarna var i närheten av sin pärla så man kunde fråga lite, mycket mycket trevligt.

Och jag såg ingen av er andra bloggläsare där....

Åke sa...

Finns ingen kommentarruta att öppna på inslaget om kattfan.
Tänkte skriva nåt innan du skjuter.
Det gick visst inget vidare i Hultsfred va?

Nisse sa...

Hur vet du hur dom andra bloggläsarna ser ut Helena?

Åke sa...

Fortfarande ingen ruta för kommentarer om kattjäveln.