fredag 31 juli 2009


HÄR STÅR KISA-MICKE och poserar stolt vid sin Chrysler Imperial. Jag tog bilden när det var veteranbilsrally i Björkfors i våras. Nästa fredag den 7 augusti hoppas jag få se Chryslern vid Rock´n´Roll & Elvis-kvällen vid Café Södergården utanför Kisa. Grym front = Rockabillyfront.

HELENA, Queen of Mjolby, med make och ett annat trevligt par besökte Johannas café i onsdags eftermiddag. Johanna fick en "kaffeblomma" (heter det så????) och syns posera tillsammans med Mjölbygänget på http://johannascafe.bloggspace.se

MÅNGA GÖR som Helena & Co: Härliga dagsutflykter och dimper ner lite här och där. Sällskapet från Mjölby hade den goda smaken att besöka Björkfors och Nostalgimacken. Kolla själv: http://himmelenellerhelvetet.blogspot.com

VISSTE DU att Helena har en mani: Hon samlar på ting som har en ko eller flera kor som motiv. På caféet hittade hon en osthyvel med kohuvud. Hon slog till direkt. Maken Claes suckade... Men tänk på det... hittar du nåt med komotiv som tipsa gärna Helena. (Jag kom just på ett bra present- eller julklappstips till Helena: Milcow blues boogie med The King.)

APROPÅ KOR: Jag trodde jag fått en släng av svininfluensan häromdan men det var koinfluensan. Jag hade nämligen ont i magen. Kolik.

BLOGGAR för folk närmare varann. Många gnäller över bloggeriets existens, men visst fan spelar den en roll som dörröppnare. I morrn eftermiddag -- idag eftersom klockan är över midnatt -- ska jag måla. Kåken målades från topp till tå förra sommarn, nu ska jag dra över sydsidan en gång till.

Goodnight sweethearts goodnight!

17 kommentarer:

Rolf sa...

Till den vise säger jag Camilla Läckberg. Till Monica och alla andra vise, söker jag en ort i Sverige. Det är inte Småängen dit jag åker imorgon, med hela smala släkten.
Det är en aktiv ort och namnet från
1600-talet, har med ett triangeldrama att göra. Orten är lika stor som Göran Perssons "torp" . Det finns även en annan Göran som driver verksamhet på orten.

Monica sa...

kan det vara så enkelt som att svaret är Fjällbacka

Rolf sa...

Nej fel län. Jag trodde Fjällbacka låg i Värmland först, men det var ju åt Göteborg till.
Namnet är i alla fall lika vackert.

Rolf sa...

Ett av våra mesta dansband, har i alla fall varit där.

Risto sa...

Forshaga
Trvelig helg på er.

Anonym sa...

Forshaga, där blir man kanske golvad. Nej orten har med bröllop att göra.

Rolf sa...

FEL inte anonym utan jag.

Bettan sa...

det fattade vi nog ändå/fniss/

Rolf sa...

Jag gav min fru en 17-tummare i en sådan.

Rolf sa...

GOD MORGON(gåva)

Monica sa...

AHA!!
Ja, Morgongåva är ett vackert namn.
Men jag hade inte tid med frågan i går kväll. Jag var hos min granne en pigg dam på 89 vårar. Men jag tror inte jag hade klarat svaret. Inte ens med "ledtråden" på 17-tummaren.
Vilken författare var svar på förra frågan? Ja kunde inte det heller.
Och vilken person som TOBBE frågade efter, det får vi aldrig veta

Torbjörn sa...

MONICA: Har jag frågat efter nån?

Monica sa...

JAA, DET HAR DU
Vad heter personen? Hon/han föddes 28 år efter det att Gunde Johansson tog nattvarden för första gången. Han/hon förknippas mera med OK än KO. Ett av hennes/hans barn ses ofta med turban i tv. Skivdebuterade när jag var 11 år och bokdebuterade tre år före min brors födelse.

Torbjörn sa...

Jaså HAN.

Rolf sa...

Jaa, han ja med en överläpp. Monica,det finns inget svar på svamlet till den frågan.
Författaren var Camilla Läckberg.
Hemma i 2 dgr med bl a tvättstugan, sen bär det av till Idö på stor supé, då det är vår bröllopsdag. Vidare till Häggemåla Gullaboby, om någon råkar veta var det ligger.
Vi hade 2 underbara dgr i Småängen, mellan Tjällmo och Finspång. Ett ställe jag varmt kan rekommendera. Vi drog upp 3 fina gäddor, utan häng. På onsdag börjar deras kräftfiske, om någon är intresserad. Billigt att hyra burar med bete och väldigt gott om kräftor. Småängen 0141-62048, lycka till med fiskarfänget

Gertrud sa...

Finns det nån med två överläppar???????????

Rolf sa...

Jaa fladdermusen.