måndag 20 juli 2009

MÅNDAG: Strax iväg till Johannas café. Städa. I dag gjorde jag nåt jag aldrig gjort förut. Satt på Biltemas parkering i Linköping och slevade i mig en Big Mac & Co. Är det semester så är det. Alla tjatar om att vi måste låta Upplevelser säta krydda på livet. Att mumsa burgare och pommes på Biltemas parkering är en upplevelse.
SEN HÄMTADE jag Siri, yngsta dottern. Hon jobbar på nåt slags hem för såna som inte har alla hästar i stallet. För samlades de i gigantiska mentalsjukhus, nu sprids de ut. Hjälpte Siri byta dammsugarpåse. Hon hojtade till när jag visade henne de smådjur som krälade i filtret.
FRUGAN samlar ihop gamla grejer att sälja på BakluckeLoppis på söndag. Livet går vidare. I USA är det visst poppis med garageloppis. Var och en med eget garage säljer ditt å datt. Nästa grej: BaksmälleLoppis.
I DAGENS Corren skriver Maud Olofsson. Intet ont anande slog jag upp tidningen, sen va den dan förstörd. Olofsson skiver om småföretagarna. Men inte ett konkret förslag presenterar hon, bara en massa babbel. Centern ligger numera kring 4,5 procent i opinionsmätningarna. På Olofsson låter det som partiet styr Sverige med egen majoritet. En annan centerpartist som ges stort utrymme i media i Östergötland är Muharrem Demirok. Han hade varit infödd svensk och hetat Sören Johnsson hade han inte fått hälften så mycken uppmärksamhet. Men låt dom hållas --- det är såna som Demirok som gör att centern noteras för historiskt usla opinionssiffror.
NU BLIR det caféet. Men först en fråga till Rolf och Monica: Vad heter personen? Hon/han föddes 28 år efter det att Gunde Johansson tog nattvarden för första gången. Han/hon förknippas mera med OK än KO. Ett av hennes/hans barn ses ofta med turban i tv. Skivdebuterade när jag var 11 år och bokdebuterade tre år före min brors födelse.
JAG VET. Skitlätt. Men vadå, är det sommar så är det.

15 kommentarer:

Rolf sa...

Gunde är född 1922 och tar han nattvarden vid 15 års ålder blir det 1937 och 28 år efteråt blir då
1965. Du var väl inte 11 år 1965?
Nåt verkar lurt, kanske nåt för Monika.

Monica sa...

Ja, det verkar mycket konstigt.
Jag undrar vid vilken ålder Gunde tog sin första nattvard.
Personen som efterfrågas skivdebuterade när Tobbe var 11 år, 1961?
Och föddes 28 år efter Gundes nattvard, alltså år 1965?

Rolf sa...

Svårt att skivdebutera 4 år innan man föds....det ska börjas i tid det som......
Är Tobbes bror berömd eftersom han tror att man vet hans ålder?
Är det OKQ8 eller okey, Konsumentombudsmannen eller en riktig knockout. Klurig fråga.
Måste vara nåt lurt med tiden för Gundes nattvard, som jag inget hittar om tyvärr.
Hur tar man bort en egen kommentar, som någon gjorde häromdagen? Nån som vet?

raggarrockarn sa...

äntligen en skitlätt fråga
VÄNTAR MED TAT SKIRVA SVARET för att så ehur lång tid dedär behöver på sig

Nils Dacke sa...

VEOLIA gör reklam på Tobbes blogg, är det pga Kustpilen????
Frågan är enkel, rätt svar är Jerry Williams.
Förstår att din dag blev förstörd sen du såg M Olofsson, kärringen förstörde min dag med.

Rolf sa...

Jerry Williams barn är ju ofta på TV i turban, eller hur?
Självklart!!!!! Har han några barn över huvud taget?.....som han känner till.
Jag börjar luta åt att Tobbe bara slängt ihop massa ledtrådar, som inte leder någonstans och att det inte finns nåt egentligt svar.
ÅTERIGEN! Hur tar man bort en av sina egna kommentarer, som jag såg att nån gjorde härom dagen?

Åke sa...

Jerka är född 1942 och 28 år innan dvs 1914, var inte Gunde ens född.
Jag tror att JW skivdebuterade 1962 om det är till någon ytterligare hjälp för någon, men jag tror att JW är fel.

Monica sa...

OK kan också vara
förkortning för Onkel Kånkel

Kalle Anka suger pung sa...

Onkel Kånkel bildades 1979 i Kalmar under namnet Bult. Medlemmarna är okända pseudonymer.
E Meduza figurerar i utkanterna av gruppen. Deras mtrl passar honom säkert som handsken.
Det är dags för Tobbe att kliva ur hängmattan, där han säkert gör allt för att bli 113 år och klargöra ett och annat. Jag tror bara han vill ställa till med en salig röra, utan att det finns nåt svar på frågan. ÅTERIGEN, hur tar man bort en egen kommentar i bloggen?

Onkel Krångel sa...

?????????????????????

Onkel Finkel sa...

?????????????????????????????

Nicolf sa...

Ehur lång tid dedär tar på sig!!
Jaa du raggarrockarn, du får nog ta tid på dej du också, innan du kan lämna nåt svar, för jag tror inte det finns nåt och def. inget du känner till.

Rolf sa...

Muharrem Demirok och hans anhang, får snart ett brev från miljödomstolen via hälsovårdsnämnd,angående plaskdammen i Valla. Den står halvt vattenfylld av regn mm och en massa skit, som luktar faan.
Jag har förvarnat MD, får vi se om han är lika glad att ta tag i skiten, som i spaden i innerstan.
MD är ju pappaledig efter nyår och jag undrar fortfarande -Hur ska Linköpings kn klara sig utan honom?
Ja ja ja Lindvall, är ju av samma skrot och korn.

Åke sa...

Vore kul med ett livstecken, från han med turbanbarnen i TV.

Jerry W sa...

Raggarrockar´n, Nils Dacke, Monica m fl, tycker Ni inte att det är dags att Tobbe avslöjar vem som bokdebuterade, 3 år innan hans brors födelse(som alla i hela Kindabygden känner till).
Upp till bevis. Raggarrockar´n vet ju svaret.