fredag 10 juli 2009

ROLF MED FLERA påpekar att det inte går att kommentera under mitt tidigare inlägg. Nähä. Alltså skriver jag ett nytt, som vanligt utan att ha nåt vettigt att säga. Ska iväg till Johannas Café och leka hustomte. Kolla hennes blogg förresten: http://johannascafe.bloggspace.se
KUL: HELENA fick med sig gubben och drog till Vadstena i onsdags. Nä, inte Diggiloo, Drottningen af Mjölby har smak och besitter snille, så självklart blev det nostalgikvällen vid leksaksmusset. Läs vad Helena skriver: http://himmelenellerhelvetet.blogspot.com
DET BLÅSER i träa idag. Sätt på panna, mor, sätt på panna mor. Håhåja-ja, håhå-ja, det blåser i träa idag. Gunde Johansson skrev låten. Jag vet allt, jag är ett universalgeni. Kattfan lever fortfarande. Jag däremot är halvdöd. Ingers kommentar om Nemesis -- jag vet. Tyvärr.
NU SKA VI SE om det går att kommentera det här inlägget.

22 kommentarer:

Torbjörn sa...

Visst går det att kommentera, det går alldeles utmärtk att kommentera, det gör jag, just nu, kommenterar alltså, bra för statistiken, att jag kommenterar, ser bra ut när Correns chefer tjuvkikar för att se vad dendär Gustavsson och hans gelikar sysslar med, nu har jag kommenterat färdigt för den här gången.

Rolf sa...

Mycket väsen för ingenting skulle Shakespeare ha sagt om kattfan.
Släng upp den på taket....katt på
hett(blött) plåttag, film från 1958 med P Newman och E Taylor.
Laddar lite lätt inför en svår fredagsfråga, framåt kvällen kanske. Be there!
Är Ni intresserade av väder och vind, kan jag rekommendera
www.yr.no en väldigt bra sida för noggranna prognoser, som uppdateras flera ggr/dygn

Åke tråk sa...

I helgen blir det ingen Long John.
Jag har hittat ett nytt preparat som heter Long Jack. Rekommenderas på det varmaste och kan tas tillsammans med Largiplex. Svälj fort, annars blir du kanske stel i nacken och det är ju fel ställe att stelna på. Sug o svälj nu är det helg.

Jessi sa...

Gick det inte kommentera katt-inlägget? Det såg ut som det funkade iallafall men vad vet jag?
Kan förresten meddela att din dansande donna Maggis gick och blev mamma igår!

Rolf sa...

Nu tycker jag att vi begraver kattjäveln för gott. Hur mycket kan man tjata om en katt.
Nu söker jag en amerikansk tecknad serie. 100 år innan tecknaren föddes firade Charles Dickens jul på Tivoli i Köpenhamn och tog sen ett ångfartyg till Motala verkstad.
Tecknaren föds samma år som Björnes pappa kom till världen. Hans bror Charles gillade också Karl-Alfred och gjorde skivomslag, bara han fick vara i Fred.
När serien har filmpremiär så Merckx det att Belgiens cyklist vinner Giro dÍtalia. Det fanns nog en del kåta nazister som gillade filmen också.

Rolf sa...

Ta Er en jamare, så löser Ni frågan.

Rolf sa...

Enligt www.yr.no är det enbart sol klockan 18.oo...märkligt!
På tal om politik Tobbe så läste jag kloka ord idag
-Politik är konsten att hindra människor från att lägga sig i vad som angår dem

Rolf sa...

Monica var är du?

Monica sa...

Rolf, nu är jag här, men frågan är inte lätt. Först tänkte jag på tecknaren Charles Alfred Taliaferro och Kalle Anka.
Efter en jamare så kanske det kunde vara en katt.
Men jag ger upp. Det stämmer inte med nå`t nånstans. Om ingen annan vill svara så kan du förklara hur du tänkte.

Rolf sa...

Det är en katt, efter allt tjat om Tobbe´s katt. Vad kallades nazister som ett samlingsord?

Fritz the cat sa...

Mjau

Rolf sa...

Fritz, helt rätt..mjau

Monica sa...

Bra att jag fick svaret, annars hade jag inte kunnat sova i natt heller.
Jag hade ingen ANING om Fritz eller Robert Crumb. Nu ska jag köpa Fritz the cat samlade serier.

Rolf sa...

Gör det men han är inte lika snäll som Pelle Svanslös.

Monica sa...

Jag vet det, jag har läst recensioner om Fritz, men jag tror att jag pallar, men man aldrig.
När jag var barnvakt till ett av mina barnbarn som då var i 11-års åldern och gillade Bert böckerna så tog jag en bok och började titta i den. Han tog ifrån mig boken och sa. Nej mormor! Den här boken är inte bra för dig att läsa!!!

Fritz the cat sa...

Nu har jag gjort mitt. Kan Ni den här då; Söker ett par från Sovjet, som man skulle kunna kalla Agneta och Sten på svenska. Upphovsmannen till serien är född på Jonatans namnsdag och samma år som pilsnerfilmerna skapade oro. En svensk stupar i spanska inbördeskriget. Sista avsnittet sändes på TV 1988.
Bara deras namn kan uppfattas som en väldigt kort fräckis, om man har fantasi och jag är ju lite pervers. Jag vet annars bara en kortare fräckis; Korvstånd.

Monica sa...

DRUTTEN OCH JENA.

Fritz sa...

Jena Drutten, om hon vill ha´n

Buster sa...

Bloggen blir rena frågesporten under Tobbe´s ledighet.
Söker en filmstjärna, vars karaktär skapades av en författare
som dog samma år som Alice tyckte
att nu ska vi sjunga. I en roll mot Elisabeth Taylor, nominerades filmen till en oscar. Stjärnan är också omsjungen av Lili & Susie.

Monica sa...

Jag mötte LASSIE våvv.
Tobbe är säkert glad för kommentarerna, även att det inte rör hans inlägg mer än att det visst går bra att kommentera inlägget

Buster sa...

Var mötte du Lassie?
Jag vet inte hur man ska överlista dig. Jag funderar och återkommer,vov vov

Kronblom på soffa sa...

Stiltje, bleke och stagnation råder.