måndag 27 juli 2009

BIRGER BERÄTTAR..........

12 kommentarer:

Rolf sa...

Han är verkligen rolig. Dom nya buskisarna utan honom är inte mycket att hänga i julgran. Om det inte varit för Dag Otto, kunde dom lagt ner för länge sen.
Stefan heter väl den andra, utav dom 2 och han gör ingen glad precis.

Helena sa...

Tobbe..... du har mail att läsa...

Åke sa...

To de , to de ja

Rolf sa...

En liten mjukisfråga, så här dagen innan det bär iväg till Suomi.
Kanske någon mer än Monica vill gissa, på den här relativt lätta frågan.
Söker en författare, som predikat mot psykiska övergrepp mot kvinnor och barn. Han/hon har varit ute på hal is men 2004 högg han/hon i sten. 200 år innan födseln tar Calle fram sina klor och en annan Kalle gifter sig med en norsk drottning.
100 år innan födseln slutar Axel och Edvard tar vid.
Vad månne bliva av detta, lycka till.

Monica sa...

Jag ska inte gissa för jag tar semester från dina frågor.
Men jag tror att jag vet svaret.

Nils Dacke sa...

Lätt fråga från Rolf. Vad har Tobbe och den där Helena ihop?

Rolf sa...

Ögona när dom sover antagligen.
Släpp orgeln Nils-Dacke och upp till bevis, på den lätta frågan.

Rebecka sa...

Birger är bara BÄST

Inger sa...

Nej, jag har nog varit borta ifrån Sverige förlänge. Jag kan inte förstå något av vad den här personen säger!
Vad är det för dialekt? Skånska?

Rolf sa...

Jag tror det är västgötska Inger.
Eftersom Monica m fl redan vet svaret på min fråga, behöver jag inte läcka mer information.
På tal om att bli kåt på en bil, som ser ut som en haj i nosen, som Tobbe blev, så ska jag i eftermiddag ta finskorna, för att senare sätta på danskorna. Sen blir det dagens rätt, inte helt fel. Till frukost blir det flugor och mjölk..nej då, det är bättre mat på båten än så, bara skojade.
Vi hörs om några dagar. Skicka gärna telegram i morgon eller sms, på den stora dagen. Idag är jag i femtioårsåldern dvs 59 år och 364 dagar.

Monica sa...

Jag sa INTE att jag VET svaret på din fråga för endast en dåre är tvärsäker på sin sak, medan den vise ständigt är fylld av tvivel

Rolf sa...

Ordet LÄCKA kanske kan ge ett uppslag till den VISE.