måndag 3 augusti 2009

I DAG
är
det
måndag.

16 kommentarer:

Helena sa...

När man har semester är även måndag bra dagar.

Jessi sa...

Alldeles korrekt! Och jag håller med Helena om att det inte spelar nån roll om man har semester...:)

ML sa...

För att inte tala om när man är pensionär..........

Åke sa...

I morr´n är det tisdag.

Rebecka sa...

idag är det fortfarande måndag.

Åke sa...

I övermorgon är det onsdag. Vilken slutledningsförmåga.
Kanske Rolf eller någon annan kan komma med lite knep & knåp, så vi kommer ur sandlådan.

Rolf sa...

Vad sägs om en liten tisdagsfråga då?
Söker en byggnad från 1100-talet.
Dom byggde natt och dag, för att få den färdig och med många bjälkar. En kvinna med namnsdag i fruntimmersveckan hade sitt inflytande där, samma år som en storhet föds i Korea, och visst blev han gul. Det dracks nog en del Kron där men det stoppade inte skörbjuggen. Vattentornet ligger ganska nära, SKÅL, hustrun fyller år idag.

Rolf sa...

Hallå alla dödgrävare, sjusovare som säljer klackjärn till skitstövlar. Ta en tisdagsbulle och kom igen. Den här var väl lätt?
Alldeles för lätt enligt frugan. Trodde den skulle vara löst innan allsången(den sista i år) hade börjat. Skinklindad purjolök med matvete satt fint. Fastan har väl inte börjat är. Gissa på bara, rötmånaden har ju börjat, så Ni kan ha röta även med svaret.
Första pris är en fotvandring till Omberg, andra pris är 2 osv....
Eller som Putte Svärd sa- ta en lott och vinn en skinka, ta 2 och vinn hela arselet.
Frugan kom från doktorn och säger
-Han tyckte att´jag hade en snygg kropp. - Jasså sa maken, prata han inte om ditt stora arsel?
-Näe vi prata inte alls om dig.
Whisky Tobbe, vad sägs om mina presenter på födelsedagen Oban och Maccallan,12 resp 18 år.
Så känns det att suga på en 18-åring. Om Ni har glömt.

Monica sa...

Jag har inte varit online så länge.
Det är ju TISDAG i dag och då är det dans i Gamla Linköping.
Svaret är väl en gammal kyrka?
Kanske Bjälbo?
Godnatt och suss gott

Rolf sa...

Är det dans för gamla i Linköping? Kul att höra ifrån dig igen Monica. Det är inte en gammal kyrka. Grunna vidare, så hörs vi på torsdag, om jag inte hinner i morgon ONSDAG. Suss gott och vakna torrt.

Bielke sa...

Jag vill vara din Margareta.....

Monica sa...

Det är mycket som stämmer med Sturefors Slott.
Men det är väl inte från 1100-talet?
Så det är nog nån annan byggnad.

Nu ska jag äta pära å sill
och ta en OP därtill.
Dansen i Gamla Linköping är till
för den som dansa vill.
Åldern i går
var mellan 4 och 90 år

Rolf sa...

Det händer inte mycket på bloggen, vill jag lova.
Det ante mig att du hade en poetisk ådra också. Jag har besökt byggnaden idag, nämligen Kalmar slott. Supén och färden igår till Idö var helt underbar, vilket väder. Där satt man inte i sjön, men bra nära. Man vet inte vad lycka är förrän man är gift, men då är det för sent(skämt) förstås.
Nu återstår bara den stora brakfesten på lördag med tjocka släkten och rödvinsmarinerad oxfilé. Kraftiga Riojaviner och kärringkonjak(päron) Xanté.
Lite kubb och boule i parken mellan efterrätt och avec, om vädret håller i sig, vilket verkar vara fallet. Håll ut, frugan har lovat att knåpa ihop en gåta till helgen. Hon tycker att mina är alldeles för lätta. Vi får se om den klarar censuren. Idag är det torsdag, för Er som är dagvilla.

Rolf sa...

Släkten som avsågs vad Dag och Natt. Hangul var ett språk/skrift som uppfanns av en korean.
I Kalmar slott har det även gjorts destillerade drycker, som kronbrännvin mm. Det fanns inget kvar idag i alla fall. Bjälke kan också stavas Bielke, eller hur?
Undrar vad Tobbe tyckte om mitt senaste bilförvärv?

Monica sa...

OK!
På tal om Kalmar så skulle gubben och jag åkt tillsammans med goda vänner på en tvådagars teaterresa dit i morgon FREDAG och sett på Svensson, Svensson.
Men tyvärr så blev resan inställd p.g.a. för få deltagare.
Och på tal om Häggemåla, så hade jag ingen aning om var det finns.
Men däremot så vet jag mycket väl var Baggemåla, Siggemåla, Kälemåla och Högmåla finns.
Det kanske heter ....målen på slutet, men så sa aldrig vi

Rolf sa...

Häggemåla Gullaboby i Torsås kn några mil söder om Kalmar.
Idag är det fredag, bara så Ni vet.