måndag 17 augusti 2009

MÅNDAG, sensommar. Kommer just från skithuset. Ute blåser det. Träden är luftigt gröna, löven stora som Mike Tysons boxhandskar och vinden som löper mellan träna är snabbare än Usain Bolt. Äntligen vet jag varför gofta kvinnor väger mer än ogifta: Den ogifta kvinnan kommer hem på kvällen, tar en snabbkoll i kylskåpet och kryper i säng. Den gifta kvinnan kommer hem på kvällskröken, tar en snabbkoll i sängen, ser vad som ligger där, och öppnar dörren till kylskåpet.
SKRIVER PÅ MIN krönika. Repeterade några av Correns ledare från första delen av juli. Bland annat den där Mona Sahlin utpekas som motståndare till frihet och demokrati. Minns att jag blev sällsynt störd över att inte ha mitt krönikeutrymme till hands dagen efter den ledaren publicerades. Shit the same, det lär bli mera av den varan, på Correns och de mångmånga andra borgerliga ledarsidorna och borgborgerliga så kallade tankesmedjorna. Det vimlar av dom. Näringslivshögern vet att satsa sina pengar.
NU SKA jag vrajta om ridtävlingar som hölls i Kinda i helgen. Allsvenskan för ponnyryttare. Min första häst var morfars Vimar, en härlig nordsvensk. Jag red honom barbacka. Sprängde fram i skogen som det värsta vettvillingpar. Utan hjälp förstås. På den tiden hade man inte vett att känna oro. Eller också var jag så trygg i förvissningen om att Vimar var pålitligheten själv. Och för en kille i 12-årsåldern existerar inga hinder.
KILLAR I 12-årsåldern.... Finns det några mer homo- och böghatande än killar i 12-årsåldern? Dom idag är som jag var i den åldern. "Å fy fan!" och så förvrids ansiktet till en enda stor grimas. Tjejfjortisar reagerar förresten ungefär likadant. Inget att hetsa upp sig för. De flesta mognar och kommer till sans.

4 kommentarer:

Roine sa...

Tobbe, var har du gjort av kommentarerna i ett tidigare inlägg, som flera frågar efter?

Torbjörn sa...

Ibland finns de med, ibland inte, har ändrat men lika fan är de plötsligt borta igen. Makterna......

Torbjörn sa...

Går du in via www.corren.se/bloggar finns samtliga kommentarer -- däremot inte om du går in via wwww.tobbesworld.blogspot. Välj Corren-ingången för att va säker på att se samtliga kommentarer.

Åke sa...

Ja där hittade jag alla kommentarer. Hade inte en aning om att du körde dessa parallellt.
Har inte förstått att den här bloggen också ligger hos Corren.
Då kanske man får sila snacket lite i fortsättningen. Den blir ju lite mer officiell på så vis, både på gott och ont, mest ont.
Hade nog hoppats på att dessa sidor här, enbart fanns här.