fredag 7 augusti 2009

NY DAG. Suttit några timmar å fixat ihop låtlistan till fredagens Elvis & Rock´n´Roll-kväll i Johannas café. Det blir fjärde sommaren Boppin´ Pontus och jag spelar potent, svettdrypande och högoktanig rock´n´roll där. Fick Johanna att gå med på att servera Elvis-Macka!!!!
VILKA ARTISTER. VILKA LÅTAR!!!!!! Ju äldre jag blir desto mera suger de tag. Nitton noll noll fredag kväll, alltså. Kolla Johannas blogg: http://johannascafe.bloggspace.se
ANNARS? Kraven på ytterligare pengar till kommuner och landsting. Hur länge ska slashasarna i regeringen stå emot? Beslut om ytterligare miljarder borde ha tagits redan i våras. Nu är det bara en tidsfråga innan regeringen överger sitt kategoriska nej.
LÄSER ledarsidorna i de tidningar jag kommer över då och då. Fatta hur snävt inskränkt den politiska debatten är. Samma marknadsliberala budskap trumpetas ut snart sagt överallt.
FRUGAN har nånslags influensa. Fan om jag smittas.
HAR DU SETT Bröderna Coens film No country for old men? Jag har just börjat läsa boken. Stark.
VÄCKTES HALV åtta i tisdags morse av att dörrklockan pinglade som det tredje världskriget. Lennart Brodén från Vadstena stod utanför: "Tjenare Tobbe, sov du!!???" Lennart, Brolle kallad, hade åkt hemifrån på sin BMW-bike klockan fem och nu blev det kaffe och mackor på Hjalmar Brantings väg i Kisa. Kul att träffa Brolle, det var ett tag sen sist, och ännu längre sen vi for omkring i våra amerikanare på Östergötlands och Smålands vägar.
NU SKA jag fortsätta läsa. Orkar jag borsta gaddarna?

14 kommentarer:

Helena sa...

Jag antar för att få reda på hur den ser ut och vad det är på den - Elvismackan alltså- så är det att ta en ny sväng till Kisa ikväll ?
Låter som en upplevelse allt från mackor, servitriserna och MUSIKEN !

Ha en trevlig kväll och lycka till !

Rolf sa...

Förslag till Elvismacka, serveras på ett stort halvt hamburgerbröd med hound dog eller hot dog, lite old shep, toppad med teddy bear. Lite crawfish och blue bayou(ost) till det, så är lyckan fullständig.
Sköljes ner med lite skogsstjärna och Norrlands 10% bärs, skål!

Åke sa...

Ni får väl sjunga på "Mack the knife" där nere i Ulrikaskogarna, när Ni vräker i Er Elvismackorna.
Som gitarrist kanske man vill hålla en sträng diet och inte äta för mycket mackor. Ni kan göra våfflor och vispa grädde med en
ELVISp.

Monica sa...

I korsordet jag håller på att lösa så står det ELVIS!!
Svar: elektriker.
Ha en trevlig kväll på Södergården
Om strömmen försvinner så.....
finns ju elvis

Åke sa...

Det är många elvisa i dom trakterna. Dom äter nog elektrisk ål och kabeljo.

Skogsflicks sa...

Idag är det lördag!

Skogsflickan Sylvia sa...

Idag är det lördag!

Sylvia sa...

...och drottningen och jag har namnsdag.

Rolf sa...

En lördagsfråga för att se om groggen gjort någon nytta för fantasin.
Söker en författarinna. 100 år innan hon föds tog man spårvagnen ner till kanalen och det blev svårare för barn att komma över brännvin. En norsk seriefigur föddes samma år som henne. Hon gav ut en diktsamling, som man skulle kunna tro att H C Andersen låg bakom. Filmen om henne har inte Ian Fleming regisserat, men ändå...

Rolf sa...

Dom kalla henne för premium, för hon var så hög och tanig.
Vad blev det för pålägg på Elvismackorna då?

Sylvia sa...

Idag är det söndag,va?

Monica sa...

Rolf! Vad bråttom du har, jag skulle
just nu skriva in Sylvia Plath.
Jag är också tanig (har ett antal ggr hört att jag sliter kläderna inifrån, det blir ingen skugga efter mig för jag är så mager mm.) Men jag är inte speciellt hög.

Rolf sa...

Jag skulle just skriva att hon stack ut, trots namnet. Helt rätt igen.

monica sa...

Ja, och nu ska jag sticka ut, till en släktträff på gubbens sida