torsdag 20 augusti 2009

FLERA UNDRAR. TOBBE SVARAR: Correns bloggar fixas via domänen eller va fan det heter blogspot. Det är dit jag vänder arslet när jag lägger in nya inlägg. Som nu. Fast nu krånglar det. Går inte att lägga in bilder eller redigera. Synn ettersöm jag ä en sån mästerredigerare.
ANNARS. Lugna puckar. LHC har visst vunnit elitserien redan. Som vanligt alltså. Flera jublar med mig över JERRY LEE LEWIS ankomst till Linköping och Cloetta Center.
TIDNINGARNA berömmer Reinfeldt och regeringa som vill pytsa in ytterligare pengar till arbetsförmedlingen. Hade regeringen beslutat om ytterligare pengar tidigare hade situationen varit något bättre idag.
FACKEN fortsätter tappa medlemmar. Till viss del är det självförvållat. Fackförbundens ledningar blev sig själva nog, vardagsarbetet på golvet och kontakten med medlemmarna ägnades alltför länge begränsat intresse. Det i kombination med högerregeringens medvetna politik att försvaga facken slår hårt mot facken.
WANJA LUNDBY WEDIN --- till nytta för vem?
SENARE I DAG ska Lindqvist och jag uppvakta Gerda Antti på 80-årsdagen. Vi köpte en flaska whiskey. Jack Daniel´s. Den står här snett bakom mig.

8 kommentarer:

Rolf sa...

Om du inte hunnit dricka ur den själv innan.

föredetta kommunalare sa...

Facken byggde upp cenrala hierarkier och glömde bort medlemmarna på golvet. Nu är det för sent att rätta till misstagen.

Sebbot Blogg sa...

Killen som kallades Ässet i öknamn snubblade och blev liggande på golvet. Hans kompisar hjälpte honom inte upp
-Lagt kort ligger.

Åke Tråk sa...

Var inte Antti nu. Skriv nåt trevligt. Det är ju segare än på Kolahalvön och det har det varit en längre tid nu. Jag tycker att hela bloggen har tappat substans. Det är varken upplyftande eller roligt längre. En skärpning är på plats. Den tuggar bara på tomgång och knappt det.
Berätta lite vad Ni gör eller vad
f-n som helst. Tobbe´s politiska inlägg är toppen men får sällan eller aldrig en kommentar. Jag tror att dom flesta är för dåligt insatta, för att över huvud taget kunna kommentera. Solen skiner köp rullgardiner-månen ler köp fler.

Helena sa...

Dra igång den politiska diskussionen då , Åke Tråk!
Finns nog några stycken som gärna kommenterar och diskuterar om vad som rör sig i Allians Sverige.

Wanja Lundby-Wedin säger själv att hon till 100% arbetar med medlemsvärvning. Kanske skulle gå bättre utan henne ?
Facket uppfattas ofta gubbigt och tråkigt. Bra ändå för förbunden verkar vara medvetna om hur de upplevs så jag hoppas på förändring både för medlemmar och nyvärvningar.

ÅT sa...

Varför ska jag dra igång, gör det själva. Min dräng hade också en dräng och båda var lata.

Rolf sa...

Läser Tobbe´s spalt idag och kan inte låta bli att reagera lite. Jag köper annars det mesta av vad han skriver.
När det gäller Saab, så är jag nog mer inne på Reinfeldts linje;
Han vill inte pantsätta Sverige och agera riskkapitalist åt redan välbeställda och det är ett utlåtande jag nog kan dela. Ett litet ovanligt utlåtande från en moderat, eller hur?
Till sist, man blir inte friskare av Jack Daniel´s, men det är roligare att vara sjuk.

Monica sa...

Kan det vara något annat land än NORGE?
Norrmännen är helt suveräna, tackar nej till ”gökungen” JASEN
och har inte gått med i EU.