tisdag 18 augusti 2009

POLITIKERNA vill att vi löneslavar ska knega till 70-årsdagen. Jag känner ingen som vill slava en dag längre än nödvändigt. Och arbetsgivarna? De hyr in Anticimex i sin iver att rensa arbetsplatsen från folk som passerat 60.
JAG FYLLER snudd på 70 nästa år. Känns helt okej. Fördelen med att va gammal: Man behöver inte förställa sig. Man kan göra som ungarna. Säga som det är. Om Maud Olofsson å andra. Man tillåts reta sig på skitsaker. Som varför dagens toarullar är konstruerade som de är.
BORGARPRESSEN lägger ribban inför valåret 2010. Corren målade i juli ut Mona Sahlin som frihetens och demokratins dödgrävare. ”När hon säger frihet menar hon ofrihet”, heter det. Högern står beredd att veva Kosackvalet 1928 i repris.

1 kommentar:

Rolf sa...

Snudd på 70!, du är väl inte ens 60 år än.
Anticimex i all ära men jag säger istället antisemitisk.
Såg igår ett program på TV4 fakta om Adolf Eichmann och hans påstådda memoarer, som jag inte lyckats få fram något namn på. Möjligen dödens underskrift, men det är nog någon annan som skrivit den om honom. Jag har ett par bra förslag till namn annars, vad sägs om "Döden klär dom" eller avsnittet om rättegången, där han döms till hängning, där skulle ett redan skrivet verks namn passa in,
"En dåres försvarstal"
Han erkänner sig inte skyldig till något brott, utan handlade bara på order. Vilken pliktkänsla, otäckt men ständigt fascinerande. Hur kunde detta hända?
Låt du Anticimex hålla på, dom är rena korgossar jämfört med Adolf E och hans namne.