lördag 29 augusti 2009

IBLAND ÄR TOBBE extra stolt.Som här --- tillsammans med hjältarna i The Hub Caps. Jag har hört dem i flera år och blir bara mer och mer imponerad. Rockabilly är mer än ackord och fraser, it´s a lifestyle, folks! Och Johnny Valentine och Ricky James och trummisen från Holland som jag aldrig kommer ihåg vad han heter rymmer just den dimensionen. Det är äkta, genuint, och på samma gång framåtsyftande --- The Hub Caps behövs som motvikt i alliansens Sverige. Det måste jag komma ihåg att vrajta i Corren.
LÖRDAGEN: Frugan drog med mig till ryttartävlingar i Åtvidaberg. Spännande som den värsta Hitchcockthriller. Ryttarna från Kinda Ridklubb vann. Rock´n´roll!!!! Tävlingarna utspelade sig bara några stenkast från Partnertech, industrin som drabbas hårt just nu, med många lönearbetare som tvingas gå ner till 4-dagarsvecka. Många andra har sagts upp. En hel hoper arbetsskadade har rensats ut. Kapitalismen är lag. Fabriksbyggnaden uppfördes av Facits dåvarande boss Ericsson. Han umgicks med planer på en stor jävla flygplats inte långt från fabriken. Sen slog Japan till, och facit blev en del av Electrolux, och the rest is history.
HÖRDE PÅ NYHETERNA att vaccineringen mot svininfluensan kan dröja eftersom EU inte gett klartecken. Va fan har byråkraterna i Bryssel med det att göra? Fuck the övcrstatlighet!
MONICA, alltid lika förtjusande, nämner Bengt Sändh i en kommentar längre ner. Honom träffade jag på på Skeninge Marken för en tio år sen. Han sålde egenhändigt tillverkat snus, i fashionabelt eleganta doser. Senare sålde han sitt snus till swedish Match och blev miljonär. Lever han fortfarande?
KVÄLLEN: Akutstädning på caféet. Tror du att det är omöjligt att skita ner en toalett så att gudarnha gråter så tror du fel. Väl hemma var jag tvungen att skölja halsen med Jack Daniel´s.
VA FAN är det fär vits med att blogga?
THE HUB CAPS --- kolla dom på http://www.youtube,com/ eller http://www. thehubcaps.se

4 kommentarer:

raimo sa...

det va fan va du skriver

Monica sa...

Det är bra att du skriver
Och det du skriver är bra, för det mesta
Jag håller med om mycket, men inte om allt.
EU, de lägger sig i allting, jag fattar inte varför vi med skulle med där. Men majoriten av Svenska folket ville ja ha både Alliansen och vara med i EU.
Bengt Sändh lever än, jag undrar vad han tycker om EU?

Åke sa...

Han kanse bEUndrar samfälligheten.

Helena sa...

Vitsen med att blogga:
DU bloggar för att DU har ett personligt sätt att framföra händelser i livet, nyheter, politik och andra företeelser som roar oss läsare och därmed gör vårt liv gladare.

Har du fått svar på DIN fråga ?