torsdag 28 januari 2010

FRAJDÄJFRÅGAN I CÖRREN

FREDAGSFRÅGANS läsare får Nationalencyklopedin att framstå som en lobotomerad fiskmås. Alltså höjer vi svårighetsgraden. Blir enklare för mig, inte så många mejl att hantera. Vem är fackföreningskämpen & vilket förbund ledde han?
STÖDDE TIDIGT Martin Luther Kings kamp. Gösta Bohman är 2 år när Mannen föds. Går med i facket 1933, General President samma år Lill-Babs släpper sin andra EP. Hatade klanen Kennedy. Olof Palme är Sveriges kommunikationsminister när Mannen döms till fängelse. Tricky Dick benådar honom. När han spårlöst försvinner har det gått 10 år sen King of the road spelades in. FBI söker fortfarande efter kroppen. Sonen rullar på i faderns hjulspår.
PRISER: Dagge Murarlärling, Linköping, sponsrar med extremt fulltankad bok: Farväl till Macken. Jag sponsrar med cd-box: Masters of Rock, 3 skivor med hårdrock. Corren sponsrar med 5 Triss.
SVAR senast måndag kl 15.25, torbjorn.gustavsson@corren.se, Torbjörn Gustafsson, Corren, 581 89 Linköping.

7 kommentarer:

Rolf sa...

Äntligen inne, som flickan sa. Datorn på plats tack vare sonen.
Klurar på frågan i morgon och återkommer. Mitt namn är Jensen, jag kommer igen sen, mitt namn är Halvorssen, jag var här för ett halvår sen. Piss o kräm

Inger sa...

Hej Rolf!Jag har också en son till sånt.Dom är allt bra att ha! Välkommen tillbaka,du är dej lik ser jag.

raimo sa...

Datorn på plats tack vare sonen. Jag känner igen det Rolf, bra att ha dom ibland.
Kluar påfredagsfrågan gör jag också med hjälp av wikipedia och googel.
Polischefen Lindberg, varför skriver Corren inte ut hans namn?

Inger sa...

Hej Tobbe!Nu har du väl "skitit i det blå skåpet"som nån sa.Skulle du inte göra en svårare fråga?Den här var ju lättare än "Televinken". Du kommer att bli alldeles överhopad med meil,och får jobba hela helgen.Men som ClasGöran Hederström sjöng:Men för all del,jag kan ha fel!Det har ju hänt förr som du vet.

Torbjörn sa...

Tjena, Inger, jag litar fullt ut på ditt omdöme, men är du VERKLIGEN säker på svaret? Jag kanske lurar iväg dej åt fel håll......

Peter Kampf sa...

Känns som vi snackar om Jimmy Hoffa eller "Little Bastard" som drog i Teamsters på den tiden. Kan det vara så?

Rolf sa...

Mein Kampf...jag tror det är
My Maj Hoffi