onsdag 13 januari 2010

KALLT men så brutalt och oförsonligt vackert med all snö och så kylan som ligger som en hinna framför ens medvetande. Ikväll plockar jag ner slingorna från Johannas Café. Alltid roligare att sätta upp än att ta ner. Roligast är att sätta på, som greven sa. Kaffepannan alltså.
UNDRAR hur Helena, Queen of Mjölby, har det. Jaja.
NIKLAS LARSSON mejlar och tipsar om Terrornätverket Alliansen på facebook. Kul. Kolla själv. Sök på de orden: Terrornätverket Alliansen.
ALVE NÄSMAN mejlar apropå några rader jag skrev om min Plymouth i Corren. Tack för den inblicken från 70-talets Motala, Alve.
THOMAS ALMQVIST, Linköping, bibliotekarie i Norrköping, fyllde 60 i helgen. Jag mejlade å gratulerade. Thomas mejlar tillbaka och tipsar om en ny bok: David Toscanas Den siste läsaren. Ska fråga efter den på bibblan i Kisa. Jag skrev annars till Thomas att jag inte längre hittar nåt nyskrivet värt att läsa och därför grunnar på att ta itu med Strindbergs samlade produktion. Från början till slut. Möjligen blir det Toscana först.
ROLF flyttar. tar han med sig allt, alla dokument och papper, eller förmår han att slänga? Man borde kanske flytta lite mer often. Det blir lätt mycket av dokument och papper och annat annars.
MAUD OLOFSSON ville absolut inte att Lena Ek skulle få en framskjuten position. När hände det senast att en partiledare sa nej till en viktig post för en av det egna partiets aktiva? Uppgifterna i Dagens Eko förvånar inte, det som möjligen förvånar är att Prussiluskan är så allenarådande att hon inte ens behöver konsultera parti styrelsen innan hon fattar ett så viktigt beslut. Undrar vad Prussiluskan ska göra efter valet?
LILLPOJKEN knegar på Coops bageri i Linköping, det nya, inte långt från US och f d garnisonen. Han börjar tidigt och cyklar i kylan. Som jag när jag cyklade till stenhuggeriet i Borghamn. Fast jag var där på några minuter. Men snacka om att det var kallt när man kom ensam där på mornarna och skulle köra i gång pumpar å allt vad det var. Men så härdades jag också. Och dras med köldutslag eller va det heter.
LILLPOJKEN har utlovat semlor. Mums filibabba.

2 kommentarer:

Rolf sa...

Flera lass till miljöstationen i Jägarvallen och i morgon bitti hämtar Baltikum överblivna möbler i lägenheten. Vind och källare utrensade och tomma. Har just plockat ihop hela ljudanläggningen till datorn, UTAN att paja några andra sladdar till den, fantastiskt. Måndagen den 18 jan börjar dom att renovera vår nya lägenhet, så den 23 kan nog flyttlasset gå härifrån.
Att flytta är ingen kul historia, men utrensningen hör till det bättre.

Åke sa...

På tal om onödigt vetande.
Visste Ni att grisens orgasm varar i 30 minuter. Nåt kul ska dom väl ha.
Under en människas liv, vistas hon på toaletten i 6 månader. Tur att det inte är i ett streck. Det verkar dock vara fallet på ön Nauru, som helt är uppbyggd av fågelskit.
Tänk på att man ansvarar inte bara för vad man säger, utan även vad man låter bli att säga.