torsdag 7 oktober 2010

INFÖR HELGEN-historia från Marie Louise: En patient kommer in till doktorn och säger: -Lova att inte skratta. -
-- Naturligtvis, jag har arbetat som läkare i 20 år och jag har aldrig skrattat åt en patient. Patienten tar då av sej byxorna och kalsongerna och visar upp det i särklass minsta könsorganet läkaren har sett. Det är inte större än korken till en kulspetspenna. Läkaren kämpar för att inte börja skratta, men kan inte hejda en fnissning som utvecklas till en ordentlig skrattattack.
I flera minuter står läkaren dubbelvikt med tårarna rinnande innan han kommer till sans och säger:
-- Jag ber så mycket om ursäkt, jag vet inte vad som tog åt mej. Jag lovar att det inte kommer att hända igen. Okej, vad har du nu för problem?
Patienten säger:
-- Den e svullen......

3 kommentarer:

Rolf sa...

Vad var det jag sa...snopptemat lever vidare.
En kille rusar in på Sahlgrenska akuten och har fått ett getingstick på snoppen.
-Kan Ni ta bort värken men inte svullnaden?

Inger sa...

En kvinna kommer hem efter sitt läkarbesök.Maken:Allt bra?
Hon:Jaa, allt bra.
Maken:Han sa inget om det där stora arslet du släpar omkring på???
Hon:Näe,vi prata inte om dej!

Rolf sa...

Jag vill som tidigare påpeka att jag är en riktig amatör inom politiken men vill ändå fråga Tobbe om hans artikel idag.
Först skriver du att den ökade hotbilden mot Sverige och Europa beror på SD inträde i Sveriges riksdag.(Korinternas intåg i saffransbullen är trevligare)
Sen skriver du att du är trött på
demoniseringen av SD. Jag upplever det som lite motsägelsefullt.
Om det är ett sånt hot som du först skriver, så kan man åtminstone till viss del förstå kritiken och oron för/mot SD. Naturligtvis måste man gilla läget och acceptera vad svenska folket tycker och inte förfölja partiet.
Jag kanske är ute och cyklar(till o från jobbet i alla fall) men det var en tanke som kom spontant, när jag läste dina ord.