tisdag 5 oktober 2010


Ovanlig svamp hittad utanför Vingåker: Trumpetskinn. Va, är det en svamp!!!! Trodde det var nånting annat. Är det den, trumpetskinnsvampen, som gör att det kliar i de nedre regionerna emellanåt?
Snoppstaren --- ovanlig fågel. Känns igen på sitt karakteristiska läte: Kuk-eli-kuk.
Regeringsförklaring och ny regering presenteras idag. Media spekulerar vilt, men vadå, mycket värre kan det inte bli.
Vänsterpartisten som gick på toa när talman skulle väljas uppger att hon drack kaffe också. På toaletten?

11 kommentarer:

Rolf sa...

Det kanske är skinntrombon du far efter. Sittgöken är inte heller så sällsynt

Inger sa...

Jag har nog ovanligt snuskig fantasi,för jag håller på att skratta ihjäl mej åt trumpetskinnet!
Jag börjar jobba 13.30, hur nu det ska gå? Med min målande fantasi(jag har trumpetskinnet på näthinnan flera timmar framöver)så får jag nog bita mej i läppen både en o två gånger!
SKÄRPNING!

bibbi vitamin sa...

Hi hi hi, detta inlägg helt i min smak!

benny johansson sa...

inger måste vara smidig eftersom hon kan bita sig i läppen

Rolf sa...

Är sporsäcken full, ligger prostatan risigt till igen. Du får nog ta ett trombonsolo på skinntrombon, Humlans flykt är att rekommendera, Flight of the bumblebee men jag tror inte du kommer så långt. Bara du når refrängen, så är det bra. Lägg inte sordin på dig själv. Lägget i sordin. Kanske nåt du kan donera till Nobelpristagaren i medicin.

Sune sa...

Jag kan också bita henne i läppen och inte är jag så djävla smidig heller. Det gäller att ha tungan i rätt mun.

Inger sa...

S.D:s ledare Jimmie Åkesson reagerade starkt på Biskop Eva Brunnes tal om demonstationer mot främlingsfientligheten!
Han och hans medlemmar reste sej och gick ut,med Åkesson och hans provokativa klädsel i spetsen!

Om inte det var en demostration FÖR främlingsfientlighet,ja, då vet inte jag!!!

I dag kan jag hålla mej för skratt.

Sune sa...

Har Tobbe fastnat med skinntrombon i ett snår i skogen?

Inger sa...

Nej,jag tror han är i Vingåker och letar trumpetskinn.Fast den finns nog i Kisastrakten också.
Brukar växa i närheten av KarlJohan.

Sune sa...

Kanske t o m på Karl Johan.

Rolf sa...

Man har upptäck en ny sjöfågel, som är flintskallig.
Mitt namnförslag är snopplingen, eller snoppdoppingen...flera förslag?