måndag 4 oktober 2010

NY TALMAN ska väljas, å här sitter jag i valet å kvalet: Granit eller Ettan? Snusförnuftig som jag är singlar jag vykort. Nu. Motivsidan hamnade upprätt. Lägger in en portionsprilla Ettan. Mums för män.
HELGEN: Besök hos Frugan på US plus lite smått och gott. I går avlägsnade jag utemöblerna från Johannas café. Kändes som igår när jag flyttade dit dom. Oskar, labradoren, hjälpte till och var uppåt värre. Ända tills han golvades av ett epilepsianfall. Stackars fan. Spydde som en kalv gjorde han, å nyss ringde Johanna å sa att Oskar fortfarande är halvt utslagen. Som mig ungefär.
Borgartidningar och allianspolitiker gnällar å gnölar om att de rödgröna vill släppa fram KentHärstedt med hjälp av Sverigedemokraterna. Jaså. Men om riksdagens majoritet väljer fjanten Per Westerberg till talman så är ju det tack vare Sverigedemokraterna. Också.
På Corren i Linköping vilar lugnet. Inte nåt verkar hända. Men händelselösheten är också en nyhet.

5 kommentarer:

Inger sa...

Alltså,nu fattar jag inte om det är snuset eller motivet på vykortet som är "mums för män"?
Om det är kortet har du i allafall inte fått det från mej!
Ja, sommaren är över för den här gången och trädgårdsgrupperna ska in.Men eftersom vi blivit lovade lite Brittsommar väntar vi nog lite till.

Sommaren drog sej sakta tillbaka,
bjöd på en sista västanvind.
Bröt mej en bit av sin Brittsommarkaka
och öppnade sakta höstens grind.

Åke sa...

Talman....det borde kanske vara en matematiker. Ta Kent H, överlever man Estonia, klarar man nog det här också. Hur ska man klara att hitta 3 vise män i församlingen?
Robert G Edwards, nobelpris i medicin 2010 för bl a sitt arbete med provrörsbefruktning.
Den/dom som knäcker gåtan med psoriasis, lär nog bli aspiranter till priset. Per W har väl gjort sitt i 4 år.

Rolf sa...

Tydligen hade han inte gjort sitt. Frågan är om han gör det nu.

Kajsa Warg sa...

Man talman vad man haver.

Sune sa...

Westerberg är väl lika fjantig idag eller?