torsdag 30 september 2010

FRAJJDÄDFRÖGAN I CÖRREN

Knepigt. Skulle tidigare, innna jag drog till Frugan på US, kopiera FredagsFrågan å placera den här. Funkade inte. Kör alltså den andra varianten, bra för minnet, minns jag ens frågan? Hursomhelst: Jag skrev att jag gillar att färdas på --- nu kom Johanna instövlande, stör du mig mitt i FredagsFrågeKomponerandet sa jag, vaddå då, sa hon --- ja, jag gillar färdas på gamla vägar. Klassiska vägar. Vägar som asfalterade min uppväxts medvetande. Vad heter vägen jag är ute efter? Den sträckte (sträcker) sig över 10 mil (drygt) och gick igenom en byhåla där folk inte har gröt i huvet men gärna lunkar. Vägens ena startpunkt utgör inkörsporten till dialekteras Klåndajk
VÄGEN fick sitt namn vid ungefär den tidpunkt då Norma Jean Bakers karriär började ta fart. Dess namn upphörde samma år som Johan på Snippen med The Adventures åkte ut från Radio Nord.
Lättare än en myggskit, jag vet. Så skicka frågan till Torbjörn Gustavsson, Corren, Linköping, torbjorn.gustavsson@Corren, smsa, ring hem 0494 128 04, meddelande på Facebook eller mobilen (vars nummer jag aldrig kommer ihåg).
Frugan kommer troligen hem i morrn. Har en del att stå i. Jag alltså. Slutar därför. Ta hand om dig.

25 kommentarer:

Rolf sa...

Om det är den jag tror, är det urlätt.

Bettans krypin sa...

hur gammal är du rolf(fniss(man måste vara mknst som tobbe för att fatta frågan:)))

Rolf sa...

61 år, mknst??????

Åke sa...

Kisa vågrätt, tror jag det är.

bibbi vitamin sa...

Man törs ine be om en aldrig så liten ledtråd?? Trevlig helg till er alla!

Åke sa...

Du kommer på det, ta det med måtta.

Monica sa...

Det vore inte dumt med en eller flera ledtrådar. Rolf brukar ju kunna komma mä sånna.
Kisa vågrätt????
Jag fick idag brev från Corren med vinst från Corren Mera, 2 st biljetter till Mamma Mia på C.C och det är jag jätteglad för.

Åke sa...

bibbi vitamin har ju redan fått en.
Var hittar man en fiskmössa på ett trumset?
Jo en hajhatt

Inger sa...

Fanken vad ni vinner,Rolf o Monika.
Stort Grattis till er båda två.Kul!
Själv köpte jag Trisslotter och det enda jag fick var en sorgkant under skrapnageln.Men i morgon är det V75,D.D,Lotto och Postkodmilljonären igen, så än lever hoppet.
Men nyss hemkommen från ett ljuvligt Rhodos,med lagom solbränna utanpå och härliga semesterminnen inuti,tänker jag vinna på F.F!
Lätt som en plätt!!

Åke sa...

Är du på den rätta vägen då?
Jag spikar häst nr 2 i tredje loppet. Hoppas att han har skorna på sig.

Inger sa...

Joodå Åke,förutom en o annan snedstyrning har jag alltid försökt att hålla mej på den rätta vägen.
Tack för stalltipset!Jag spikar nr.9 i sjätte loppet.Vi håller tummarna!

Åke sa...

Har jag inte ens med, 1 och 11 har jag i det loppet. Vi får se vem som blir miljonär i morgon.

Sven sa...

Tobbe har redan spikat nr 8, eller hur?

Rolf sa...

Nu är det klarlagt varför kvinnor gnuggar sig i ögonen på morgonen. Dom har ingen pung. Nu ska vi varken gnugga ögon eller pung, utan geniknölarna. Här kommer LF-gåtan.
Du har lämnat jordelivet och vandrar en stig, som förhoppningsvis, leder till himmelen. Plötsligt delar sig stigen i 2 stigar, med en vakt vid varje. En stig leder till himmelen och en till helvetet. En av vakterna ljuger och en talar sanning. Du får ställa en enda fråga till någon av dom och med hjälp av svaret, kan man räkna ut vilken väg som bär till himmel resp helvete, om du nu vill dit. Vilken fråga ska du ställa?

Rolf sa...

Varför kommer Ni för sent till jobbet?
- Jag smorde in mig med zinkpasta.
Vet Ni varför Gud gjorde trummisar smartare än hästar?
Jo, för att dom inte skulle skita på gatorna, när det var parader.
Vad slänger man i till en basist som håller på att drunkna?
Hans förstärkare, detta är musikerhumor. Den här är go´
En professionell dragspelare var på väg hem efter en spelning. Han stannar på ett fik och fikar. Plötsligt kommer han på att han lämnat dragspelet synligt i bilen. Han rusar ut...för sent. Någon har redan krossat bakrutan och slängt in 2 dragspel till.
Vi skulle behöva en bakgrundssångerska till den här inspelningen men vi har inte råd.
-Ni kan ju Lisa Nilsson.

Rolf sa...

Wake up people. Det är whiskyväder som Tobbe påstod.

Monica sa...

Eftersom jag inte har klurat ut Tobbes FF än (det står still i huvet)så lägger jag inte så mycket energi på Rolfs LF.
Men jag skulle fråga den ena vakten vilken väg den andre skulle peka ut som rätt väg till himlen och sedan ta den andra vägen.
Och idag tycker jag det har varit svampväder

Torbjörn sa...

FredagsFrågan: I en av Beatles låtar finns den aktuella siffran i låttiteln. Just det.

Rolf sa...

Monica du är på rätt väg, kanske inte på Tobbes väg, men ändå.

Monica sa...

Helgen är räddad, jag misstänkte att det var den siffran, men jag ville ha reda på var vägen fanns och det vet jag nu tack vare "Vi Bilägare"

Elsa Bet sa...

Obladi oblada, så bra, not a second time, riksväg 2 alltså.

Rolf sa...

Vilket djur är trafikfarligast? Finns även i rumsvariant.

Monica sa...

Kanske vägrenen, men jag vet inte om att den finns i rumsvariant.

Rolf sa...

Joo en rumsren

Monica sa...

Åh, gu så dant.