onsdag 29 september 2010

PRESLEYDENTEN pustar ut efter en kortare tur på Harley Davidson. Ägaren heter Sören Andersson och har en verkstad utanför Skänninge. Correnfotografen Mia Karlswärd och jag besökte Sören, Tommy, Madde Racer Girl, Stickan, Sörpa och de övriga i "gubbdagiset". Härligt folk, strålande bilder -- räkna med dunderläckra bilder i Corren framöver.
Annars? Efter sent besök på US och kortare utflykt till Johanna på caféet slöhängde jag framför teven och drack kaffe och mumsade på kokt korv och äggmackor å på teven visades ett reportage om de korkskallade ultraortodoxa judarna i Israel. Värsta diskrimineringen! Kvinnor måste sitta längst bak i bussarna å sån skit. Militanta ortodoxa judar är samma andas barn som de militanta muslimerna. I Skänninge finns varken det ena eller andra.
LÄRDE mig nåt idag: Det finns tre sorters folk: Vita, svarta och Boxholmare.
Goodbight sweethearts goodnight

6 kommentarer:

Rolf sa...

Det är mycket snack om vänster eller höger i politiken, varför inte rakt fram?

suss sa...

rakt fram är tråkigt:))bättre hitockdit: D

Rolf sa...

Jag anar vad du tänker på och jag kan hålla med till viss del.
Beror lite på hur tjockskalliga åsikterna är.
Tobbe förvarnar om en svår FF. Vänta till min LF, då bleknar allt annat, jag lovar.
När jag själv fick svaret på den gåtan, tog det ganska lång tid innan man ens begrep detsamma.

bibbi vitamin sa...

Va tuff du ser ut, du passar på en båge!!

Rolf sa...

Har just skickat 200,- extra i julklappspengar till vårt fadderbarn Gracy i Indien. Hon får även en extra slant i oktober på födelsedagen. Annars är det 200,- varje månad året om. Otroligt vad hon och familjen får för dom pengarna. Hon skriver hit och berättar vad dom köper för pengarna.
Man behöver ju inte direkt ha "änkans skärv" framför ögonen.

Rolf sa...

Nu när Ni förmodligen har kommit på svaret på Tobbe´s FF, King of the road, är det dax att ladda inför min LF-gåta. Himmel eller helvete säger jag bara.
Minnet är bra men kort, så hoppas att jag inte kört den tidigare.