onsdag 8 september 2010

ROLF med sambo drar till Turkland. Där finns åtminstone en Elvis Presley Fan Club. Jag har aldrig satt min fot i Turkiet, men i somras besökte jag Vimmerby. Drog barnvagn i Vimmerby. Världspremiär för mig. Att dra barnvagn i Vimmerby. Rolf drar inte barnvagn i Turkiet. Men ha det bra, trots det. Ska försöka komma ihåg detdär med att smsa honom under valnatten. Påminn mig, tack!
INGER har försökt sig på att läsa Herta Muller (inte fan blir det tyskt y här inte). Det har jag också. Det sket sig. Hörde om en ny biografi med tema Olof Palme idag. Verkar intressant.
TIDEN GÅR, nej springer, rusar, galopperar. Så tänkte jag när jag klippte häcken i går. Klippte ner den i månadsskiftet maj/juni, känns som i går. Snart dags att leta fram juldekorationerna.
LEDDE VALDEBATT i Kisa i kväll. I morrn framträdande inför Kommunalpensionärerna i Linköping. Fontänen, typ. Ska dra ner på sånt här. För gammal.
LARS OHLY röt till åt en Rapportjournalist i dag. Aftonbladets nätupplaga toppar med den "nyheten". Snäs åt en journalist å du är rökt för tid å evighet, amen.
SAHLINS tal i dag. Härligt. Enda nackdelen: Att jag inte har en krönika torsdagar. Men ledarredaktionen skriver. Kommentaren andas viss oro över den stora uppslutningen och härliga stämningen. Borgarpressen gör som bekant allt för att hålla liv i bilden att sossepartiet är moloket och uppgivet.
NU SÄNGEN. Drog en sväng med Fairlanen efter debatten i kväll. Freedom. Soppatorsk en bit från Folkets hus. Det var avsiktligt. Hade dunk i kofferten och ville kolla bensinförbrukningen. Bensinmätaren är nämligen out of function. Ska va så på gamla bilar. Fyllde i bensin, sen sparkade de 280 hästarna i gång och gnäggade ända fram till Folkets hus.

4 kommentarer:

Liselotte sa...

Jag hoppas alliansen förlorar, hur ska då journalisterna förklara att de stött dom och haft hetspropaganda mot Mona, Tobbe lägg ut bilder på bilden:))

Rolf sa...

Jag och hustrun drar till Turkiet i em. Side vid Side.
Bikinin tog inte så stor plats; 2 hansaplast och en kork.
Du har väl mitt mobil nr Tobbe, annars får du ringa mitt jobb och få det. Jag beställer in nån rödgrön sörja i baren på valnatten och hoppas att man slipper dricka blåsprit och gravöl. Ni må ha de alla! Vimmerby el. Turkiet, hårfin skillnad

bibbi vitamin sa...

Rolf, du får mig ännu en gång att skratta högt, ha en skön semester!

Rolf sa...

Tack bibbi vitamin och det är kul att man kan göra någon glad.
Eller som någon sa på jobbet - Bidrag till trivseln på jobbet och stanna hemma.
Det är det jag gör nu och gör alla gäldenärer glada, som får lite andrum med indrivningen.