onsdag 8 september 2010

MONA SAHLIN i Linköping i dag. Jag lyssnade. Det var ett sånt tillfälle då man kommer på sig med att vara Stolt över att vara sosse. Hennes tal var lysande eftersom det så tydligt pekade på det vägval som valet den 19 september innebär: Vilket Sverige ska vi ha? Ett skatteparadis för de välsituerade eller ett VälfärdsParadis för folket?
MYCKET FOLK var där. Stora torget knökfullt. Enligt borgarpressen är Mona Sahlin en förlorare. Så verkar det inte, att döma av stämningen på Stora torget i Linköping i dag.

6 kommentarer:

Helena sa...

Ska bli intressant att läsa vad som skrivs om Monas torgtal i morgondagen blaska. Synd att du inte har spalt på torsdagar...

LÄS TIPS - Ett hjärta RÖTT senaste blogginlägg.
http://ilsemarie.wordpress.com/2010/09/08/mona-ar-bast/

Inger sa...

Hade tyvärr ingen möjlighet att åka in till torget idag,men jag hörde vår blivande statsminister på P4 mellan 11o12.
Hon svarade rakt,begripligt,lugnt och ärligt på frågorna hon fick av lyssnarna.
Tjejen är ju kanonbra!Hon är ordentligt påläst,vet och kan.Och vet hon inte så tar hon reda på!
Allt för sina väljare!
HEJA MONA!!!!!!

Inger sa...

I dag läste jag på ICA:s reklamaffisch:
FLÄSKFILE AV GRIS.
Vad skulle den annars vara av?


Tobbe tyckte det här var en illitterat analfabetblogg när BARA han hade läst Irving Stones.
Då började jag(för att vara riktigt litterär)att läsa 2009 års Nobelpristagare,Herta Müller:
"Redan då var räven jägare".
Och jag måste få säga att om hon har skrivit alla sina böcker på samma egendomliga(poetiska?)sätt så orkar jag inte mer av henne.

Berättelser som hennes är viktig litteratur(Rumänien vid tiden för Ceausescus fall) MEN SPRÅKET.......

Har du läst den Tobbe?

Rolf sa...

Valfläsk från grisar är väl lika illa, som filé.
Häng inte upp dig på detaljer.
Min första utmätning 1968 hos en skrothandlare, resulterade i att han sa följande till mig, som verkligen stämmer än i dag.
-Den som är för noggrann får aldrig vara glad och det gäller all reklam och vansinnig politikerpropaganda också. Ge dom en rak höger bara.
I morgon Inger bär det av till Turkiet och mycket fläskfilé. Jag har redan röstat. Skickat ett sms till mig om valresultatet, då vi är borta till den 27 sept.

Per Hallström sa...

Du har helt rätt i att Mona Sahlin inte är någon förlorare. Jag har omvärderat henne. Hon är en skicklig politiker. Inte heller Maria Wetterstrand är en förlorare. Men de socialdemokrater som tvingade Mona Sahlin att ta med Lars Ohly och Vänsterpartiet i båten kan nog hålla sig för skratt i dag. De har - sannolikt - gjort Mona Sahlin till valets förlorare.

Inger sa...

JA du Per,nog kan man önska att Lars Ohly vore någon annanstans,åtminstone under valrörelsen,men nu är han här(med bröstpump o allt).Men vi får hoppas och önska att Mona spränger vallarna på egen hand!
HEJA MONA!!!