söndag 5 september 2010

ALLIANSKALLT om nättera, rödgrön värme om dagarna. Härligast är Selma. Den här bilden tog hon i går, i i famnen på morfar, sen tog vi en promenad i Södra Vi, som inte precis kokade av verksamhet. Just nu: Sitter vid datorn och skriver, det trodde du inte. Drar strax till Johannas Café och årets sista bakluckeloppis.
Ny Sifo i dag: Alliansen får egen majoritet, S-partiet näst största partiet. 20 procent av väljarna bestämmer sig för hur de ska rösta sista veckan före valet. Undersökningar visar att många av de osäkra väljarna sneglar mot opinionsundersökningarna när de bestämmer sig. Ser alltså inte särskilt bra ut.

Axel von Fersen rumsterade om i sänghalmen. Sen gick det som det gick. Apropå Rolfs söndags- eller lördagsfråga. Rolf gör snart Turkiet osäkert.

På torsdag: Ulrika Marken. Som jag missar. Ska snacka hos Kommunalpensionärer på Fontänen i Linköping.

Måste klippa mig. Måste börja springa mera regelbundet. Måste gå å förtidsrösta. Så gammal som jag är hinner jag dö flera gånger före valet, å därmed går de rödgröna miste om min röst.
See you later alligators!

3 kommentarer:

Monica sa...

Tråkigt att du missade ”Det andra Amerika”, kommer det inte i repris?
Jag beundrar dig att du orkar hålla på med politiska debatter, jag orkar inte ens lyssna på och absolut inte titta på dom. Men å andra sidan så är det längesen jag bestämde mig för vem som ska få min röst. Och jag tycker det är skrämmande att så många röstar efter opinionsundersökningarna.
Förr i tiden när allt var mycket bättre (det har jag läst på FB) så fick jag lära mig att rösta efter min ideologi och inte efter vad opinionen tyckte.
Om det blir något Ulrika på torsdag vet jag inte, men jag ska väl kasta ett getöga på Ullared i kväll
Selma måste vara ett mycket försigkommet barn. Det har hon väl efter sin förtjusande morfar förstås. Var det nu på fredag som det kommer en FF? Och som vanligt fina vinster, nu är det längesen jag vann något!
Å visst är det allianskallt och nattsvart men jag tycker att Selma-bilden ska vara ljusare så man ser lilla gullungen. Och som hon sträcker ut sina små goa mjuka prinskorvsfingrar. Vill hon gå till mamma?

Inger sa...

Hoppas inte att Rolf har åkt än,jag måste ju få önska honom en jättebra semester Turkland!

Rolf sa...

Nej Inger, jag har inte åkt än.
Torsdag em bär det av till Nrkpg och vidare till Antalya. Sen en timmas bussfärd till Side, några meter från medelhavet.
Där ska vi leva rövare i 14 dgr och bl a ska jag få bukt med min psoriasis, inför en ev. kommande höftoperation. Ortopeden vill inte operera i nuläget, med dessa utslag på benet pga infektionsrisk.
Dogan hotell är ett ställe som många gäster återkommer till varje år, så även vi.
Vädersajten www.yr.no visar en strålande sol, så långt man kan se och runt 31 grader i skuggan. Vad man nu ska vara i skuggan för.
Återkommer vecka 39 med en liten koncentrerad reseskildring.