torsdag 2 september 2010

DET ANTE MIG --- att det var det här vinet Rolf for efter. Nummer 6312 på Bolaget. Jag har flera bottles hemma men öppnar dem inte eftersom Elvis inte drack vin. Han var renlevnadsman.
G REINFELDT utfrågas i Svt. Karlfan kläddes av. Åtminstone när utfrågarna uppehöll sig vid sjukförsäkringen och a-kassan. Allt blev så tydligt: Att sjukskrivna och arbetslösa ska pröjsa mycket av alliansens skattesänkningar är självklart.
DE RÖDGRÖNAS valmanifest i tisdags, den avslöjade avklädningen av Statsministern i kväll -- vänder inte opinionen nu så vet jag inte vad som krävs. Men visst -- hur många kollar såna här utfrågningar? Har alliansen tur var det mest cementerade alliansare som kollade.

2 kommentarer:

raimo sa...

mera brännvin

Inger sa...

Jag kollade!Fast det har ju ingen betydelse för valutgången.Jag har ju mitt hjärta i ett annat läger!
Men för mej är det ändå viktigt att se och höra "de andras" argument,förklaringar och åsikter.

Men den20/9 2010 får Fredrik(före detta statsminister)Reinfeldt ställa sej i kön på arbetsförmedlingen och söka det där jobbet som aldrig fanns!Det där jobbet som Alliansen skapade med jobbskatteavdraget!
Då, när dom skapade en utopisk samhällsdröm!