onsdag 1 september 2010

JAG överlevde resan till Motala. Carlslunds utbildningscenter = imponerande. När jag satte mig i bilen för att via Linköping ta mig till Kisa vred jag på radion. Sportradion. Ut strömmar Cindy med The Hub Caps. Härligt!
Å SOLA sken, å gör så än, det måste tolkas så, att det rödgröna valmanifestet sätter prägel på både Guds humör och vårt medvetande.
MONICA ska lära Presleydenten dansa. Jag har förresten dansat på bord vid flera tillfällen.
KD-HÄGGLUND får lysande recensioner i media efter utfrågningen i Svt. Jag såg inte utfrågningen. Undrar ändå hur det kommer sig att alliansens politiker alltid får bra kritik och de rödgrönas sämre? Kan bero på att jag är enögd.
HÄGGLUND lovade sänkt skatt för pensionärerna. Så här sa han ungefär: Varje gång vi sänker skatten för löntagarna sänker vi skatten också för pensionärerna. Okej. Det betyder att det tar hur lång tid innan skatteorättvisan är utraderad? Fem år? Tio år? 20 år?
ROLF --- Göta kanal 3 är lyckligt i hamn.

1 kommentar:

Rolf sa...

OF. Vad är detta för nr 88221, 89111, och sist men inte minst
6312.
Kolla på systembolaget. Jag kan rekommendera Tobbe en flaska 6312
till helgen, det passar honom minsann.