onsdag 29 september 2010

MYCKET TÅRAR nu. HQ Banks avgående lallare Mats Qviberg tjuter som den värste japanskae direktör och låtsas ledsen å aktieägarnas vägnar. Plura i Eldkvarn gråter ut i kvällstidningarna efter knarkdomen. "Min son ville inte prata med mig", eller nåt sånt. Borde han tänkt på tidigare. Innan han drog i sig knarket.
KUL JOBB i dag: Drar till Skänninge och träffar folket i gubbdagiset, granne med kyrkogården (!). Sören, Tommy, Anders & Co träffas regelbundet i Sörens verkstad. Corvette, hundkoja, Chrylser, förhoppningsvis Anders Bloms Skyliner, Sörens ryska motorcyklar.....
DESSFÖRINNAN: Snabb tittin på US. Frugan opererades i går. Benbrott. Mår oförskämt bra.
LANDSTINGET: Nu ska väl de rödgröna lyckas nå en uppgörelse med Vrinnevilistan?
FUNDERAR på att bilda lokalparti till valet 2014.

5 kommentarer:

Rolf sa...

Plura slipper väl kura i kurra, fotboja, åtminstone enligt Jerry Prütz.
Gubbdagis, är inte det Clas Ohlson?
Om du orkar att argumentera till 2014, har du min röst.
Kul att frugan mår bra. Kan en kul vits om benbrott/BB, som vi tar vid en senare tillfälle.

Helena sa...

Skönt att höra att op gick väl och att frun mår bra!

Finns tydligen mycke´samvete i efterhand... både när det gäller droger och aktieägande...
Stackarna.

Rolf sa...

Tänk jag har vunnit en resa till Toscana i mars gm Natura med, där jag köper en del naturmedicin. 4 nätter på fint hotell med frukost och utflykt till Florens och Chiantis vingårdar och det pissande tornet i Luta, som jag alltid velat se. Jag tar med frugan, dubbelt så dyrt och hälften så roligt, skoj va!
Var är Monica och Inger?

Monica sa...

Rolf GRATTIS till vinsten.Vill du att Inger och jag också ska följa med
och hur gör man för att vinna en sådan resa?

Rolf sa...

Köper naturmedel(Omega 3) hos Natura Medica och vinner deras årliga dragning av resor. Jag är inte ens kund idag, men har varit.
Jag har beställt även för frugan idag. Dubbelt så dyrt men dubbelt så roligt. 5 000,- kostar resan för henne och vi åker i mars. Man deponerar också 1 200,- så att man inte struntar i att komma och får ut det i euro vid framkomsten. Jag tyckte att det lät för bra för att vara sant, men jag har kontaktat en annan person som varit på samma resa och det var toppen.