måndag 11 oktober 2010

INGER; MONICA & ROLF härjar om Bingolotto i kommentarerna kring inlägget om fredspristagaren. Så kan det gå. Bingolotto, förresten... är inte det nedlagt för länge sen. Loket spårade ur.
SVAREN till FredagsFrågan fortsätter att drösa in. Gladporr försvinner inte ur hjärnbarken. Hittills ungefär 250 rätta svar.
I MORRN föreläser Presleydenten ABF i Mjölby: Raggarkulturen från 50-talet till idag. Rävsvans utlovas.
LÄSER helt fascinerad om kampen för att rädda gruvarbetarna i Chile. Att färdas upp 700 meter i ett trångt rör efter att ha suttit där nere i drygt två månader..... det skulle aldrig Maud Olofsson fixa. Hon skulle förresten inte få plats i röret.
KOLLAR om det hänt nåt. Inte mycket. Förr hände det desto mer. 1256 till exempel. Då begav sig den norske kungen på plundringståg till Halland. Sånt inträffar inte idag.

7 kommentarer:

Rolf sa...

Bingolotto och FF filmen du efterlyste påminner ju om varandra,
5 nr i rad.

Rolf sa...

Jag tycker att Maud borde gått under jorden, för länge sedan.
Hon RÖR ju till saker o ting hela tiden.
Att Margareta Skulesdotter skickade maken Håkon och kanske sonen Magnus Lagaböter till Halland 1256, var kanske ingen dum idé. Det var väl flera kungligheter där och härjade.
Att Harald V skulle ge sig iväg idag, är nog mindre troligt. Finns väl inget att stjäla heller.

Hasse sa...

Dåligt med härjandet. Har Ni gått under jorden?

Inger sa...

Så bra som jag ser ut idag,har jag inte gjort på länge!
Ja,morgonspegeln sprang jag förbi ganska snabbt i morse,för att slippa se eländet.
Och inte har jag varit på någon skönhetsbehandling heller,det är nog inte stor ide med det.
Men jag har putsat mina fönster.
GUVASKÖNT!
Nu ska jag sätta mej i solhörnan på altanen och läsa färdigt Mons Kallentoft.
Kanske rent av slumra en stund.

Hasse sa...

Var spegeln skitig?

Åke sa...

Har Tobbe gett sig iväg på ett eget plundringståg?

Torbjörn sa...

nej det har han inte